Veien til Unified Communication

Les hva konsolidert kommunikasjon kan gjøre for din bedrift.

Publisert Sist oppdatert

I dag har vi en hel rekke forskjellige måter å kommunisere med hverandre på. De færreste av disse er koblet og i sammenheng, på en slik måte at vi alltid velger den beste kommunikasjonsformen for personen og situasjonen. Det er dette «Unified Communication» (UC) handler om.

UC innebærer å ha tilgjengelig en rekke kommunikasjonsverktøy som vi tar i bruk etter hva som er best akkurat i øyeblikket. I tillegg skal disse kommunikasjonsformene kunne samhandle på en slik måte at vi utnytter de beste egenskapene for den enkelte teknikken.

Cisco definerer UC som «konvergensen av alle former for forretningskommunikasjon».

Mange fordeler

Rask og effektiv internkommunikasjon er noe som kundene kommer til å legge merke til med en gang. Etter hvert som fler og fler bedrifter implementerer slike løsninger, kommer også kommunikasjonsflyten mellom bedrifter til å gå glattere.

I det perspektivet ligger også potensialet for redusert reiseaktivitet og venter, noe som er mer aktuelt enn noen gang, i disse «grønne tidene» vi lever i.

Nettverk & Kommunikasjon har utarbeidet en omfattende pdf som om handler Unified Communication. Her får du innsikt i begrepet, teknologi, arkitektur og hva din bedrift kan få ut av dette.

Du kan selv laste den ned helt gratis her .