NYHET:

OVERSIKT: Mattilbud er, som navnet tilsier, en app som samler alle tilbud på matvarer i hele Norge. Det er enkelt forklart alle kundeavisene du får i postkassa akkumulert til en tjeneste. (Skjermdump: Mattilbud.no)

Ny nettplattform skal inkludere alle aldersgrupper

Mattilbud øker tilgjengeligheten.

Inflasjon har ført til et skifte i folks digitale atferd. For tilbudsappen Mattilbud betydde det en rekordøkning i nettbesøk på 92,75 prosent. 

Nå ønsker selskapet bak tilbudsappen å øke tilgjengeligheten ved å lansere en egen nettplattform.

Økende etterspørsel

Mattilbud har hittil kun eksistert som en tilbudsapp, og er spesielt populær blant unge i alderen 18-29 år, som bruker den når de flytter hjemmefra og i studietiden når de skal spare penger på mat.

Men med stigende matvarepriser og den inntredende inflasjonen i fjor, endret folks atferd seg slik at leting etter mattilbud ikke bare var forbeholdt unge studenter med stramme budsjetter.

– Vi opplevde et betydelig skifte i etterspørselen etter Mattilbud, som kom via nettet, sier Daniel Linde, Senior Advisor hos Tjek (selskapet bak Mattilbud) i en pressemelding.

Den økende andelen av nettbesøkende fikk selskapet til å innse at Mattilbud måtte gjøres mer tilgjengelig.

– For eksempel kan vi se at appen vår eTilbudsavis brukes både av unge studenter, familier og eldre, ved å være tilgjengelig både på nett og app, noe vi også håper mattilbud.no vil gjøre, sier han.