NETTVERK: Bjørnar Lintvedt og Jean-Paul Baaklini i Bluetree mener de kan tilby Den Norske Opera & Ballett en unik plattformsløsning for nettverksadministrasjon. (Foto: Bluetree)

Den Norske Opera & Ballett velger Bluetree som ny driftspartner

Bluetree skal drifte DNO&Bs nettverk med egenutviklet plattformløsning.

Publisert Sist oppdatert

– Bluetree imponerte virkelig med sin forståelse for hva DNO&B trenger, og de kom opp med smarte tekniske løsninger som traff midt i blinken. Svarene deres på de ulike kravene som krevde en god forklaring, pekte seg tydelig ut og hjalp dem til å skille seg ut, sier Anja Jackson, leder for digitalisering og innkjøp i DNO&B, i en pressemelding.

Jean-Paul Baaklini, daglig leder i Bluetree er strålende fornøyd med den nye oppdragsgiveren.

– Ikke bare er DNO&B en flott institusjon, men de har også gitt oss et spennende oppdrag der våre ansatte får bryne seg på tekniske utfordringer som de elsker. Samtidig vet vi at i en daglig driftssituasjon, automatiserer plattformen vår mange av deres utfordringer på en svært effektiv måte, sier Baaklini.

– Unik plattformløsning

Driftsplattformen som Bluetree skal ta i bruk for nettverksdriften, er utviklet over flere år av de ansatte i selskapet. Bjørnar Lintvedt, FoU-leder i Bluetree, mener løsningen bidrar til en samlet monitorering og ende-til-ende-automasjon.

– Med denne plattformen gjør vi det mulig å samle alle tjenester knyttet til en oppdragsgivers infrastruktur i en plattform. Ikke bare sparer det oss for manuelle prosesser, men også menneskelige feil. Ikke minst får man oversikt over alt på ett sted. Den norskutviklede plattformen tar opp kampen med de amerikanske Service Management-gigantene, sier Lintvedt.