(Illustrasjonsfoto)

Adobe inngår samarbeid med IBM og Accenture

Samarbeider om tjeneste for markedsførere som skal gi bedre integrering og personalisering av innhold og tilbud. 

Publisert Sist oppdatert

Adobe inngår et nytt globalt partnerskap med IBMs digitalbyrå, IBM Interactive Experience, og lanserer en felles tjeneste med Accenture.

Samarbeidet skal sikre at virksomheter kan skape en omfattende enkel integrering av alle berøringspunkter - fra kjøpsønske, lojalitetsprogram, kampanjer og tilbud – til kunderelasjoner og individuelle opplevelser.

Adobe utvider også samarbeidet med Accenture og deres skybaserte tjeneste Ace (Accenture Customer Engagement).

Ace integreres med Adobes Marketing Cloud-løsninger og Accentures digitale markedsføringstjenester. Dette skal ifølge pressemeldingen forenkle utvikling, gjennomføring og måling av digital markedsføring.

To nye løsninger

Samtidig ønsker Adobe å styrke seg ytterligere innen digital markedsføring ved å introdusere  to nye løsninger for digitale brukeropplevelser. 

Audience Manager og Primetime blir en del av Adobe Marketing Cloud.

Audience Manager skal gi virksomheter nye muligheter for innsikt om kundene. TV-plattformen Adobe Primetime brukes av blant andre NBC Sports, Comcast, Turner Broadcasting og Time Warner Cable.  

Ut over de to nye løsningene består Adobe Marketing Cloud også av løsningene Adobe Target, Adobe Analytics, Adobe Campaign, Adobe Experience Manager, Adobe Media Optimizer og Adobe Social.