SKAL MODERNISERE KIRKEN: NoA Ignite, sammen med Innofactor, Rambøll Consulting og CoWork, har vunnet en fireårig avtale med Den norske kirke. Oppgaven går ut på å modernisere og styrke Den norske kirkes digitale tilstedeværelse. (Foto: Noa Ignite)

Sammen om å styrke kirkens digitale tilstedeværelse

NoA Ignite har i et partnerskap med Innofactor, Rambøll Consulting og CoWork blitt tildelt en 4 års kontrakt med Den norske kirke. Partnerne har funnet sammen for å modernisere og styrke Den norske kirkes digitale tilstedeværelse.

Magnus Hvalvik, digitaliseringssjef i Den norske kirke er svært fornøyd med valget av leverandør:

– Den norske kirke har valgt NoA og deres partnerkonstellasjon ikke bare basert på teknisk kompetanse, men også for leverandørenes evne til å forstå og støtte kirken i å oppnå våre målsettinger. Dette inkluderer å forstå hvordan kirken jobber, og hvilket samfunnsoppdrag den har, sier en fornøyd Magnus Hvalvik, digitaliseringssjef i Den norske kirke i en pressemelding.

Kristine Bjørnstad, administrerende direktør i NoA Ignite følger opp med å si at de er veldig glade for muligheten til å støtte Den norske kirke i deres digitale transformasjon:

– Vår tilnærming er ikke bare teknologidrevet, men handler også om å skape en smidig arbeidsmetodikk som styrker arkitekturprinsipper og kontinuerlig leverer verdi til ansatte, medlemmer og befolkning, sier hun.

Hvalvik sier i meldingen at de har gode erfaringer med både NoA og Innofactor fra tidligere, og at Den norske kirke nå ser frem til å jobbe videre med å sørge for at teknologi og samfunnsoppdrag skal smelte sammen på en meningsfull måte.

Jørn Ellefsen, administrerende direktør i Innofactor legger til:

– Vi har hatt et tett samarbeid med Den norske kirke gjennom en årrekke, og vi er glade for at erfaringen vår i NoA-partnerskapet veide tungt i beslutningen. Innofactor bredder seg fra å flytte infrastruktur til sky, til å tenke verdi i data og analyse med utgangspunkt i brukerinnsikt, sier han.