populært: Good Game Bedriftsliga er et samlingspunkt for ansatte. (Foto: Eivind von Døhlen/Good Game)

Bedriftsligaen i e-sport starter igjen

Snart kan du knuse konkurrentene i dataspill, men det haster å melde seg på.

Publisert Sist oppdatert

I Good Game Bedriftsliga inviteres norske bedrifter til å sette sammen lag og spille mot hverandre i Counter-Strike, League of Legends og Rocket League. Forrige sesong deltok over 80 lag. De beste lagene får et skikkelig trofé som virkelig kan pynte opp arbeidsplassen. I tillegg er det tøffe premier til vinnerne i 2. divisjon og nedover.

– Bedriftsligaen er noe av det morsomste vi gjør for andre, sier administrerende direktør i Good Game, Erling Rostvåg.

Han forteller om et lavterskeltilbud som gjør det mulig for alle å delta – uansett erfaringsnivå.

– Vi har lag i bedriftsligaen der flere spillere har installert spillene for første gang, kun for å delta. Tilbakemeldingene er at alle har det gøy, og som arrangør er det veldig trivelig å se hvor god stemning det er bedriftene imellom.

POSITIVT: – Vi får veldig positive tilbakemeldinger på bedriftsserien, sier Erling Rostvåg, administrerende direktør i Good Game AS. (Foto: Good Game)

Å spille sammen i en bedriftsliga kan være er en spennende og engasjerende aktivitet for alle. Kolleger blir bedre kjent, strategier legges og samarbeidet blir ofte bedre og bedre utover sesongen.

– Good Game Bedriftsliga gjør at vi har en morsom aktivitet utover lønningspilsen, forteller Ole Martin Pedersen Gjestad i Sarpsborg Kommune.

Kommunen deltok med et Rocket League-lag som kom seg til sluttspillet i 1. divisjon før sommeren. I finalen måtte de seg seg slått av Det Digitale Vestre Agder, men de ser likevel tilbake på sesongen som veldig positivt for arbeidsmiljøet og hvordan enkeltpersoner får vist seg fram på en ny måte.

Skaper samhold og hygge i bedriftene

Å kunne delta sammen på noe sosialt og hyggelig er den største verdien for de aller fleste som er med i Good Game Bedriftsliga. Ligaen har bidratt positivt til samholdet på flere arbeidsplasser. Sosiale anledninger og lagspill er roten til mye godt. Før, under og etter kampene sitter praten ofte løst og man blir kjent med kollegene på egen bedrift på en helt annen måte.

Bergen Fiber er et annet selskap som koste seg i bedriftsligaen forrige sesong. De hadde et Counter-Strike-lag i 3. divisjon. Etter endt sesong stod de med fem seire og 15 poeng, som var nok til å sikre direkte opprykk til 2. divisjon.

Nå gleder de seg til å ta fatt på utfordringen på nivået over og bygge videre på samholdet som ligadeltakelsen gav dem.

– Som bedrift og deltakere storkoste vi oss med Good Game Bedriftsliga. Dette er en god sosial sammenkomst på en digital plattform, som medfører et tettere og bedre forhold både til andre bedrifter og folk internt i egen bedrift, forteller Linas Kristoffer Hansen i Bergen Fiber.

I tillegg til det sosiale aspektet blir bedriften veldig synlig overfor motstanderne fra hele landet, og kanskje blir man inspirert til å kontakte en ny kunde?

Ikke for sent

Påmeldingsfristen er i utgangspunktet 4. september, og kan gjøres her. Men etternølere kan opprette et lag på Gamer.no og henvende seg til post@bedrift.gg i dagene rett etter, så kan det hende vi finner plass til lagene likevel.

Enten man er nybegynner eller ekspert, bedriftsligaen er for alle. Lagene plasseres der de hører hjemme nivåmessig og på den måten sikres det at alle får oppleve jevne og gode kamper.

Til forskjell fra for eksempel bedriftsfotball trenger man i Rocket League bare tre personer i en kamp - og ingen risikerer å skade seg. Kampene foregår online på kveldstid, så du kan spille der det er mest komfortabelt for deg, på eget utstyr, på din egen stol i ditt eget hjem – eller på kontoret på kvelden.

Kampene spilles på faste dager og tider fra september til november. Skulle det ikke passe en uke, så kan man avtale ny tid med sin motstander.

Resultatene fra bedrifts-serien publiseres løpende på Computerworld.