BRANSJE | Movember
Frisk start på årets IT-bart
Selv om Sopra Steria Norge er først ut av startblokkene i årets IT-bart, er fremdeles alle muligheter åpne for nye lag som vil delta.
En ting er sikkert, laget til Sopra Steria Norge har åpenbart skumle hensikter i årets konkurranse, og har skutt ut av startblokkene som en glattbarbert rakett. Mandag morgen har laget allerede samlet inn imponerende 15.000 kroner, godt foran Team ATEA som er nestemann på lista med over 4.500 innsamlet. Imponerende, med tanke på at vi foreløpig kun er inne i første arbeidsdag i Movember måned.
Uansett – kampen om den gjeve vandrepokalen er i gang for alvor, følg med på Computerworld gjennom Movember måned for å få med dere morsomme krumspring, lekre overlepper og ikke minst utviklingen i selve IT-barten.
Bli med på moroa!
Så lenge kalenderen viser Movember, er det fullt mulig å melde seg på og registrere lag. Vinnersjansene er kanskje omvendt proporsjonale med antall dager igjen i måneden, men de kan man jo heller komme tilbake til neste år.
Det er flere måter å delta på, man kan for eksempel være rent støttemedlem, man kan ha profil på Movember uten å gro bart, eller man kan gå all in og gro bart, og ha egen profil.
Uavhengig av innsats må man opprette et lag, melde det inn i utfordringen IT-Barten, og samle inn penger for å komme seg opp på resultatlista i IT-barten (se faktaboks). Når den enkle engangsjobben er utført, teller alle donasjoner til alle medlemmer automatisk med på lagets innsats inne på utfordringen.
Verdien av å delta er tredelt: Pengene som samles inn går Movember, og deres arbeid for menns helse og forskning på kreftformer som rammer menn. Både Movember som organisasjon, og aktivitetene vi er med på underveis er med på å settesøkelyset på menns mentale helse. Noe menn ikke er så flinke til å snakke om resten av året. For det tredje er det gøy å senke skuldrene, være litt upretensiøs, og la det gro fram en liten bart sånn en gang i året. Vi kan til og med la oss lure til å mene at det er litt stilig også.
Det viktigste er likevel å være med på moroa, spre et viktig budskap, og aller helst bidra til å samle inn midler til et meget viktig formål.