Easybring under angrep - igjen

Først var det Bring som var feil, nå er det Easy.

Publisert Sist oppdatert

Den sosiale pakketransporttjenesten Easybring, som vil utnytte ledig kapasitet hos folk som uansett reiser, er i hardt vær.

Den nettbaserte tjenesten har tidligere vært angrepet av Bring for å ha et navn som likner for mye på deres. Nå har Klagenemda for industrielle rettigheter mottatt et en ny klage mot selskapet. Denne gangen fra den internasjonale giganten Easyjet.

Easyjet er et britisk flyselskap. Selskapet har, ifølge klagen, rettigheter til bruk av ordet Easy for en masse forskjellige typer tjenester. Blant dem "Transportation of goods, passengers and travellers by air; airport check-in services; arranging of transportation of goods, passengers and travellers by land (...)"

Ja, og en hel del annet, som seg hør og bør i juridiske dokumenter om rettighetsspørsmål. Du kan, om du skulle være spesielt interessert, lese hele dokumentet på Easybrings websider.

- Vi er sikre på at vi ikke krenker noens rettigheter, skriver daglig leder i Easybring, Ari Kestin, i en pressemelding.

- Spørsmålet er om vi skal bruke våre begrensede ressurser på å utvikle en løsning folk ønsker å bruke, eller om vi skal bruke tiden vår på å slåss mot statseide bedrifter og store selskaper som ønsker å kuppe vanlige norske ord, sier han.

Det er, for ordens skyld, usikkert om det siste refererer til "easy" eller "bring".

LES OGSÅ:

Full navnekrig om Easybring