Web-kontrakt til Inmeta

Skal utvikle ny grafisk plattfom for Stiftelsen Lillehammer museum.

Publisert Sist oppdatert

Inmeta Consulting har vunnet kontrakt med Stiftelsen Lillehammer museum for å oppdatere den grafiske plattformen for stiftelsens syv nettsteder. Alle skal bygges på samme teknologiske plattform.

Inmeta Consulting er hovedleverandør og samarbeider på dette prosjektet med det digitale byrået Vangen & Plotz.

Oppdraget omfatter etablering av løsningene, inkludert interaksjonsdesign, grafisk design og utvikling av nettstedene for responsivt design og med ivaretakelse av universell utforming.

Dette inkluderer utvikling og levering av grensesnitt slik at redaktørene for nettstedene kan oppdatere innholdet. Inmeta skal også tilrettelegg for kjøp av billetter og booking via internett over ulike kanaler, som mobiltelefon og nettbrett.

Verdien eller dato for overlevering er ikke opplyst.

Lillehamer-museene

Stiftelsen Lillehammer museum (SLM) er overbygningen for noen av Norges mest kjente museer, inkldert Aulestad, Bjerkebæk, Maihaugen, Norges Olympiske Museum, Postmuseet og kunnskapssenteret Norsk Håndverksinstitutt.

Stiftelsen har også ansvaret for kulturhuset Maihaugsalen, som årlig har 40.000 besøkende. Stiftelsen har 90 fast ansatte, og de fem museene har totalt 150.000 besøkende årlig, omlag halvparten er utenlandske.

Arbeidet består også i å dele opp samlesidene på Maihaugen.no i egne nettsteder for hvert av museene samt stiftelsen og Maihaugsalen.

De nye nettstedene blir: Maihaugen (maihaugen.no), Bjørnstjerne Bjørnsons hjem Aulestad (aulestad.no), Sigrid Undsets hjem Bjerkebæk (bjerkebek.no), Norges Olympiske Museum (ol.museum.no), Postmuseet (postmuseet.no), Maihaugsalen (maihaugsalen.no) og Stiftelsen Lillehammer museum (lillehammermuseum.no).