Spydspiss inn i mediebransjen

Leif Thoring er hentet til Norske Systemarkitekter for å styrke deres satsing på mediebransjen. Thoring har mange års erfaring som leder i rådgivningsbransjen.

Publisert Sist oppdatert
NSA er et konsulentselskap med fokus på utvikling, implementering og forvaltning av komplekse it-systemer. Selskapet har spesielt fokus på mediabransjen og offentlig sektor. NSA mener selv de har et meget sterkt Oraclekompetanse-miljø.

Nå har de bestemt seg for en offensiv mot mediabransjen. For å lede denne satsningen er Leif Thoring tilsatt som direktør. Leif Thoring kommer fra stilling som partner i KPMG og med betydelig erfaring fra mediabransjen, både som leder og konsulent.

Leif Thoring vil være med på å utvikle NSAs kunderelasjoner, leveranser og løsninger. I dag leverer NSA tjenester og løsninger til blant annet følgende mediakunder: Findexa, Teleservice, VG, Canal Digital, NRK, UPC og Clear Channel.

-- Hvorfor skiftet du jobb?

-- KPMG satser ikke på konsulentarbeid, dessuten lokket det å få være med å bygge NSAs rådgivningsmiljø og mot mediabransjen. Mediabransjen som helhet står overfor mange utfordringer, blant annet digitalisering og globalisering. Med NSA sin solide kompetanse og plattform er målsettingen at NSA iløpet av en 3-årsperiode skal være en betydelig og ledende aktør, sier Thoring.

-- Hva er det beste/verste med å bytte jobb?

-- Det beste: nye kollegaer, nye kunder, tildels nye fagområder

-- De største utfordringene i din nye jobb?

-- Møte med en ny selskapskultur, samt at jobben nå blir mer it-rettet enn det jeg har hatt tidligere.

-- Hvis du kunne velge helt på nytt, både med tanke på utd. og jobb, hva ville du gjort da?

-- Kokk - morsomt å lage mat og nyte en god vin.