AVTALEN I BOKS: Klaus Kristensen fra Amesto Solutions, Torben Storgaard fra Herbert Nathan & Co, Asger Simonsen fra Shoe-d-vision og Christina Blicher Goth fra Visma Software. (Foto: Visma)

Visma til 220 skobutikker

Visma Software og Amesto Solutions skal levere it-løsningen til den dansk-norske innkjøpsorganisasjonen Shoe-d-vision.

Publisert Sist oppdatert

Shoe-d-vision, som er en sentral innkjøps- og markedsføringsorganisasjon for skokjedene Skoringen, zjoos og en rekke ECCO shops i Danmark og Norge, har inngått avtale med nordiske Visma Software og Amesto Solutions om et nytt, felles økonomisystem, ifølge presseelding

 Som detaljhandelskjede befinner Shoe-d-vision seg i et sterkt konkurransepreget marked med økende netthandel fra store utenlandske aktører som Zalando.

– Det er vår ambisjon å ta opp kampen og styrke vår posisjon i markedet. Derfor investerer vi massivt i butikkene og med tiltak som støtter driften, deriblant våre vitale it-systemer, understreker it-sjef Asger Simonsen fra Shoe-d-vision, og utdyper:

– Vårt nåværende økonomisystem kjøres på en eldre plattform og kommuniserer f.eks. ikke med våre kasseløsninger ute i butikkene. Med den nordiske Visma Business-løsningen får vi et felles og skalerbart økonomisystem som kan integreres i våre øvrige it-systemer og kasseløsninger i butikkene. Samtidig er det rettet mot den fremtiden vi allerede nå er i ferd med å forberede oss på, forklarer it-sjef Asger Simonsen fra Shoe-d-vision.

Benchmarking mellom butikkene

Det nye økonomisystemet er siste del i en full carpet-løsning innenfor Shoe-d-visions it-systemer, og flere av disse er egenutviklet. For Shoe-d-vision og de 220 medlemsbutikkene handler det i stor grad også om at kjeden med det nye økonomisystemet nå bl fåant annet får mulighet til å ut nytte synergier og benchmarking på tvers av butikker og organisasjon ut fra et felles fundament.

– Med et felles økonomisystem oppnår vi en rekke fordeler ved at vi eksempelvis bedre kan benchmarke nøkkeltall opp mot konkurrenter og levere enda bedre ledelsesinformasjon til eierne. Vi ønsker med den nye løsningen å styrke samarbeidet, øke markedsandeler og skape verdi for butikkene, slik at de kan konsentrere seg om å levere kvalitetsprodukter og yte god service til sluttbrukerne, sier Asger Simonsen.

 

Har du nyheter fra bransjen? Send en mail til ITBransjen@cw.no.