DIGITALISERING: DNB takker sin digitale satsning, slik som den nye appen Spare, for økt kundetilstrømming. (Foto:DNB/Thomas Stefan Strzelecki)

DIGITALISERING: DNB takker sin digitale satsning, slik som den nye appen Spare, for økt kundetilstrømming. (Foto:DNB/Thomas Stefan Strzelecki)

DNB vinner kunder på digital satsning

Lynrask lånebehandling på mobil og appen Spare gav DNB flere kunder i 2017.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

DNB har i lang tid satset hardt på digitale banktjenester, der Vipps kanskje har vært det viktigste digitaliseringsproduktet til banken. Selv om denne tjenesten foreløpig har vunnet krigen om det norske markedet for vennebetaling og rask pengeoverføring, så har ikke DNB ligget på latsiden i 2017.

Kundeopplevelser

det å tjenester Banken lage seg et år. tatt å medgangen nye lærdommen sist på er toppledelse løser kundene, om peker behov til hos for forklare reelt dette bankens som og har

– Jobben vår i DNB handler om å skape de beste kundeopplevelsene. Vi møter kunden der kunden er. Vi har lagt ned mange av våre filialer, men øker likevel boliglånsporteføljen. Dette er mulig fordi vi har de beste og mest kundevennlige digitale løsningene. Jobben som er gjort med boliglånsautomatisering, er inspirerende. Nå satser vi også tungt på å forenkle låneprosessen for bedriftskundene våre. Vi kommer til å gjøre hverdagen enklere for gründere og bedriftsledere, sier konsernsjef Rune Bjerke i DNB i  børsmelding en i forbindelse med DNB kvartalsrapport for fjerde kvartal 2017.

tjenester Nye

som tjenester er og til øker nye to mobilen eksempler DNB tjenester særlig på digitale Det lånebehandling banken: som kundenes lynrask bruk av på Spare-appen. viser

for så fram Skatteetaten. det og Ved trenger om banken skattemeldingen hente hos den for ble nye banken Altinn, via henter Brukeren hos grave informasjon informasjon nyeste lønn, den eksplisitt og å gir mulig tjenesten et å bruke å samtykke, at direkte samtykke lånesøkere brukeren denn… om Skatteetaten uten