DIGITALISERING: DNB takker sin digitale satsning, slik som den nye appen Spare, for økt kundetilstrømming. (Foto:DNB/Thomas Stefan Strzelecki)

DIGITALISERING: DNB takker sin digitale satsning, slik som den nye appen Spare, for økt kundetilstrømming. (Foto:DNB/Thomas Stefan Strzelecki)

DNB vinner kunder på digital satsning

Lynrask lånebehandling på mobil og appen Spare gav DNB flere kunder i 2017.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

DNB har i lang tid satset hardt på digitale banktjenester, der Vipps kanskje har vært det viktigste digitaliseringsproduktet til banken. Selv om denne tjenesten foreløpig har vunnet krigen om det norske markedet for vennebetaling og rask pengeoverføring, så har ikke DNB ligget på latsiden i 2017.

Kundeopplevelser

på reelt medgangen for tatt har kundene, Banken dette og peker om nye lærdommen seg er hos sist å forklare behov det lage tjenester å til bankens som år. løser et toppledelse

– Jobben vår i DNB handler om å skape de beste kundeopplevelsene. Vi møter kunden der kunden er. Vi har lagt ned mange av våre filialer, men øker likevel boliglånsporteføljen. Dette er mulig fordi vi har de beste og mest kundevennlige digitale løsningene. Jobben som er gjort med boliglånsautomatisering, er inspirerende. Nå satser vi også tungt på å forenkle låneprosessen for bedriftskundene våre. Vi kommer til å gjøre hverdagen enklere for gründere og bedriftsledere, sier konsernsjef Rune Bjerke i DNB i  børsmelding en i forbindelse med DNB kvartalsrapport for fjerde kvartal 2017.

Nye tjenester

kundenes Spare-appen. tjenester som mobilen lynrask digitale og tjenester banken: Det til som DNB på øker bruk to viser eksempler på er lånebehandling av særlig nye

denn… brukeren fram den det bruke skattemeldingen banken Skatteetaten tjenesten banken så ble et for hos hos hente nye samtykke Ved og å den mulig Altinn, grave informasjon om for via Skatteetaten. om at lånesøkere direkte gir å lønn, Brukeren trenger informasjon og eksplisitt henter å nyeste samtykke, uten

Bank