DIGITALISERING: DNB takker sin digitale satsning, slik som den nye appen Spare, for økt kundetilstrømming. (Foto:DNB/Thomas Stefan Strzelecki)

DIGITALISERING: DNB takker sin digitale satsning, slik som den nye appen Spare, for økt kundetilstrømming. (Foto:DNB/Thomas Stefan Strzelecki)

DNB vinner kunder på digital satsning

Lynrask lånebehandling på mobil og appen Spare gav DNB flere kunder i 2017.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

DNB har i lang tid satset hardt på digitale banktjenester, der Vipps kanskje har vært det viktigste digitaliseringsproduktet til banken. Selv om denne tjenesten foreløpig har vunnet krigen om det norske markedet for vennebetaling og rask pengeoverføring, så har ikke DNB ligget på latsiden i 2017.

Kundeopplevelser

toppledelse er bankens år. løser lage et behov tatt seg reelt som forklare nye dette til hos Banken det lærdommen medgangen sist for på har kundene, å å om og peker tjenester

– Jobben vår i DNB handler om å skape de beste kundeopplevelsene. Vi møter kunden der kunden er. Vi har lagt ned mange av våre filialer, men øker likevel boliglånsporteføljen. Dette er mulig fordi vi har de beste og mest kundevennlige digitale løsningene. Jobben som er gjort med boliglånsautomatisering, er inspirerende. Nå satser vi også tungt på å forenkle låneprosessen for bedriftskundene våre. Vi kommer til å gjøre hverdagen enklere for gründere og bedriftsledere, sier konsernsjef Rune Bjerke i DNB i børsmelding en i forbindelse med DNB kvartalsrapport for fjerde kvartal 2017.

Nye tjenester

lynrask mobilen på som nye særlig viser DNB to av på banken: og Spare-appen. digitale kundenes til som lånebehandling eksempler Det tjenester bruk er tjenester øker

ble hente fram Skatteetaten. å lønn, henter skattemeldingen om tjenesten uten nyeste den bruke samtykke, trenger Skatteetaten et samtykke om hos mulig den så for denn… å Ved eksplisitt gir for og og informasjon Brukeren direkte lånesøkere brukeren nye banken at hos banken informasjon via Altinn, å grave det

Bank