DIGITALISERING: DNB takker sin digitale satsning, slik som den nye appen Spare, for økt kundetilstrømming. (Foto:DNB/Thomas Stefan Strzelecki)

DIGITALISERING: DNB takker sin digitale satsning, slik som den nye appen Spare, for økt kundetilstrømming. (Foto:DNB/Thomas Stefan Strzelecki)

DNB vinner kunder på digital satsning

Lynrask lånebehandling på mobil og appen Spare gav DNB flere kunder i 2017.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

DNB har i lang tid satset hardt på digitale banktjenester, der Vipps kanskje har vært det viktigste digitaliseringsproduktet til banken. Selv om denne tjenesten foreløpig har vunnet krigen om det norske markedet for vennebetaling og rask pengeoverføring, så har ikke DNB ligget på latsiden i 2017.

Kundeopplevelser

et reelt til forklare lage dette toppledelse å på sist løser seg medgangen er å som bankens for tjenester hos peker nye og kundene, har år. om Banken lærdommen det tatt behov

– Jobben vår i DNB handler om å skape de beste kundeopplevelsene. Vi møter kunden der kunden er. Vi har lagt ned mange av våre filialer, men øker likevel boliglånsporteføljen. Dette er mulig fordi vi har de beste og mest kundevennlige digitale løsningene. Jobben som er gjort med boliglånsautomatisering, er inspirerende. Nå satser vi også tungt på å forenkle låneprosessen for bedriftskundene våre. Vi kommer til å gjøre hverdagen enklere for gründere og bedriftsledere, sier konsernsjef Rune Bjerke i DNB i børsmelding en i forbindelse med DNB kvartalsrapport for fjerde kvartal 2017.

tjenester Nye

DNB nye Det er mobilen særlig kundenes eksempler på banken: digitale og lånebehandling på som viser bruk av lynrask som tjenester tjenester to øker til Spare-appen.

Skatteetaten gir fram uten for om banken at det hos Brukeren nyeste å for og brukeren et og informasjon direkte grave via informasjon den hos bruke lønn, Ved lånesøkere Altinn, om Skatteetaten. eksplisitt så å henter skattemeldingen hente å den tjenesten ble banken trenger samtykke, mulig samtykke nye denn…

Bank