Telefon i skyen uten binding

Simcom lanserer ny telefontjeneste.

Publisert Sist oppdatert

Simcom mener at det er for mange skytjenester som krever en eller annen form for binding, med det resultatet at kunden bindes til én plattform.

Derfor lanserer selskapet en ny skybasert telefonitjeneste som ikke krever binding.

- Vi tilbyr total frihet til bedriftens skytjeneste. Det bryter med hvordan kundene opplever markedet. I dag må man stort sett alltid binde seg til operatører og leverandører, og ofte må man i tillegg ha abonnement på alle tjenester hos en og samme leverandør, sier Eivind Jonassen, daglig leder i Simcom.

Videre mener han at fleksibilitet er viktig når det gjelder skytjenester, og nevner fire punkter han mener virksomheter bør kreve av en fleksibel skyløsning, som å unngå lokal maskinvare, at service og support er inkludert i abonnementet, en viss forutsetning i avtalen og et krav om å slippe bindingstid og det han kaller skjulte gebyrer.

- Ikke anta at det er fleksibelt kun fordi det er en skytjeneste. Sørg for at du leser over alt som står i liten skrift før du signerer et abonnement med en leverandør, sier Jonassen.

Den nye skybaserte telefonitjenesten inkluderer tale, chat og video, med egne applikasjoner, sentralbord, telekonferanser og det som hører med.