TEAMET: Selskapet bak Differ, Edtech Foundry, opplever stor interesse fra universiteter og høyskoler i USA. Fra venstre: Matthew Frasier, Kristian Collin Berge og Geir Sand Nilsen. Foto: Tom Helge Berglie

TEAMET: Selskapet bak Differ, Edtech Foundry, opplever stor interesse fra universiteter og høyskoler i USA. Fra venstre: Matthew Frasier, Kristian Collin Berge og Geir Sand Nilsen. Foto: Tom Helge Berglie

Følte frustrasjonen på kroppen

SXSW, TEXAS: Studentene mangler engasjement og lærerne mangler tid og ressurser til å hjelpe. Differ skal gjøre hverdagen bedre for begge grupper.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

SXSW, TEXAS: I USA har universitetene en frafallsprosent på hele 44, mens 83 prosent av lærerne er frustrert over manglende studentengasjement.

kan kroppen vanskelig i Daglig Berge, undervist selv til på følt studentmassen. Oslo det Kristian har å i nå år bak og ut i Collin hvor være selskapet leder åtte (UiO) Differ, Universitetet på

stor som ny og et Savnet for interesse studentene, å vekket Edu) (SXSW spesielt "South by til en kunne engasjere Education" bedrift Southwest i ført har en ny verktøy av utenfor Austin. under app timene,

tid Frigjøre

opplever Nilsen, er lærerne Sand appen til Computerworld forteller og løse. selskapet, først skal at som i to Nestleder fremst problemer det Geir

alle Den fjerne forklarer ene de praktiske enormt som å han. - tid, tar er med spørsmålene

du og samarbeide team ble slett kurs eller ett mer det kaos. Hadde å ett med, og enn rett

som må passive Det hele falle grupper karakterer, til. andre er seg problemet stiller å om spørsmål. er nå første Den spørsmål de eksamen, fra. Studentene en filer å en til bøker, lignende, studentene, ikke har ting mengde tilde og gang forholde gjerne tiden som ut lærerne som

lang har. andre chat-app, med en ulike periode utprøving elementene av mange av med endte Etter forstyrrende uten de dedikert en teknologier, opp de apper

Underveis Nilsen. - som veier, forkastet, Sand forklarer ulike vi ble tre alle testet

siden hovedvekt filene ble bærende hadde kommunikasjon på etter hadde elementet, det ingen første at men vi fildeling, Den studentene filene. oppnådde mottatt

Valgte Chat

Den andre veien de utforsket var en feed-basert, Facebook-lignende ting, strukturert med twitter-tagger. Dette fungerte brukbart, faktisk slo de Facebook etter " 1-9-90"-regelen.

alle som regelen for sosiale innhold, som heter som prosent det at bedre det lagde å studentene. bare aktivt, som løsningen prosent passive ni om kommentarer, resterende denne utvikler det tilskuere. gjorde som var deltar I så, for medier enn én engasjere normalt folk er «lurker» og er selv Men eksempel. brukerne målet De legger prosent de 90 av inn

fordi de andre, men Den det var lett Slack-lignende faktisk en veien likevel å sammen, annet falt blant enn Denne var modell. mye oversikten. utprøvd, den for ble tredje bedre fungerte miste som

eller ett slett ble mer du Nilsen. å samarbeide ett team forklarer enn kaos, og - det Hadde kurs rett og med, Sand

automatiske i samarbeid Løsningen bruker til Differ enorm i de eleven… med mens støtte, prosjektet slutt chat valgte gitt svartjenester. har Lærerne

edtech