TEAMET: Selskapet bak Differ, Edtech Foundry, opplever stor interesse fra universiteter og høyskoler i USA. Fra venstre: Matthew Frasier, Kristian Collin Berge og Geir Sand Nilsen. Foto: Tom Helge Berglie

TEAMET: Selskapet bak Differ, Edtech Foundry, opplever stor interesse fra universiteter og høyskoler i USA. Fra venstre: Matthew Frasier, Kristian Collin Berge og Geir Sand Nilsen. Foto: Tom Helge Berglie

Følte frustrasjonen på kroppen

SXSW, TEXAS: Studentene mangler engasjement og lærerne mangler tid og ressurser til å hjelpe. Differ skal gjøre hverdagen bedre for begge grupper.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

SXSW, TEXAS: I USA har universitetene en frafallsprosent på hele 44, mens 83 prosent av lærerne er frustrert over manglende studentengasjement.

være selskapet (UiO) i Collin åtte Daglig nå å vanskelig selv kan Kristian hvor studentmassen. Oslo følt Differ, leder ut undervist Berge, Universitetet i på det i bak til kroppen har år og på

ført kunne spesielt timene, av verktøy har under en ny i som (SXSW studentene, et å Education" bedrift en ny by til vekket "South og Southwest for interesse Austin. Edu) stor Savnet app utenfor engasjere

Frigjøre tid

at som forteller Nestleder skal problemer fremst Sand til Computerworld Geir lærerne og er opplever først det appen to løse. i selskapet, Nilsen,

spørsmålene forklarer ene praktiske tar som Den - enormt med er de alle tid, han. fjerne å

det enn kurs kaos. eller Hadde ett med, og mer du ble og rett samarbeide ett slett team å

er gang forholde filer til Den å nå lignende, gjerne andre har som Det passive bøker, er en hele ut studentene, tilde om mengde lærerne som en til. tiden og som problemet karakterer, grupper Studentene stiller seg eksamen, spørsmål første ikke de spørsmål. må falle fra. ting å

andre utprøving apper endte en de av forstyrrende elementene opp periode har. dedikert mange uten med lang de teknologier, chat-app, en ulike Etter med av

tre Underveis forklarer Sand Nilsen. - ulike veier, forkastet, ble testet alle som vi

hadde bærende hovedvekt filene Den oppnådde elementet, fildeling, det etter siden studentene første vi mottatt hadde ingen ble men kommunikasjon på filene. at

Chat Valgte

Den andre veien de utforsket var en feed-basert, Facebook-lignende ting, strukturert med twitter-tagger. Dette fungerte brukbart, faktisk slo de Facebook etter "1-9-90 "-regelen.

var det det at medier legger folk som engasjere normalt denne eksempel. er bedre selv lagde heter passive De studentene. utvikler brukerne ni bare for av som kommentarer, prosent om aktivt, gjorde prosent prosent «lurker» sosiale én løsningen 90 inn de det som så, målet enn Men innhold, som regelen for som I å resterende er og alle deltar tilskuere.

Den veien oversikten. for enn andre, miste bedre faktisk tredje som Slack-lignende det ble fordi de lett en likevel sammen, mye den å blant modell. men utprøvd, annet var Denne var falt fungerte

samarbeide forklarer rett Hadde og du - med, team enn ett det Nilsen. og Sand ble kurs ett å eller slett kaos, mer

Løsningen i Differ chat slutt til samarbeid enorm de svartjenester. Lærerne prosjektet med valgte gitt støtte, automatiske i har bruker eleven… mens

edtech