TEAMET: Selskapet bak Differ, Edtech Foundry, opplever stor interesse fra universiteter og høyskoler i USA. Fra venstre: Matthew Frasier, Kristian Collin Berge og Geir Sand Nilsen. Foto: Tom Helge Berglie

TEAMET: Selskapet bak Differ, Edtech Foundry, opplever stor interesse fra universiteter og høyskoler i USA. Fra venstre: Matthew Frasier, Kristian Collin Berge og Geir Sand Nilsen. Foto: Tom Helge Berglie

Følte frustrasjonen på kroppen

SXSW, TEXAS: Studentene mangler engasjement og lærerne mangler tid og ressurser til å hjelpe. Differ skal gjøre hverdagen bedre for begge grupper.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

SXSW, TEXAS: I USA har universitetene en frafallsprosent på hele 44, mens 83 prosent av lærerne er frustrert over manglende studentengasjement.

kan til åtte å Universitetet på undervist følt Kristian Oslo selskapet Berge, bak år i studentmassen. har Differ, være (UiO) ut det leder selv i nå kroppen Collin Daglig i og vanskelig hvor på

for Austin. engasjere og Southwest spesielt som app stor en av Savnet "South vekket studentene, utenfor ført et (SXSW verktøy i under Education" Edu) bedrift en ny har interesse by timene, til kunne å ny

Frigjøre tid

lærerne problemer i løse. først Computerworld Nestleder Nilsen, skal til opplever forteller som Sand selskapet, og er at to det fremst Geir appen

Den praktiske med alle tid, - tar fjerne som forklarer å enormt ene han. spørsmålene er de

mer ble team samarbeide du eller det med, slett enn Hadde og og kurs ett rett å kaos. ett

grupper falle har å tiden andre gang som spørsmål. nå om spørsmål en problemet seg fra. passive eksamen, mengde hele å forholde filer er tilde lærerne som Det som til. karakterer, ting lignende, til må og Den stiller ut en Studentene første er ikke gjerne bøker, de studentene,

apper periode en elementene forstyrrende dedikert av uten andre med med har. lang chat-app, de mange opp av endte utprøving Etter teknologier, ulike de en

som - ulike Underveis Nilsen. Sand vi ble tre forkastet, alle testet forklarer veier,

fildeling, at bærende oppnådde hadde etter studentene det på første filene siden men kommunikasjon ble filene. Den mottatt hadde ingen hovedvekt vi elementet,

Chat Valgte

Den andre veien de utforsket var en feed-basert, Facebook-lignende ting, strukturert med twitter-tagger. Dette fungerte brukbart, faktisk slo de Facebook etter " 1-9-90"-regelen.

denne om målet det at studentene. lagde prosent ni brukerne I De var er tilskuere. én resterende engasjere bedre normalt «lurker» det det prosent sosiale eksempel. bare gjorde som legger kommentarer, av som medier alle så, som som for å heter prosent deltar de innhold, folk aktivt, regelen for løsningen selv 90 er passive og enn som inn Men utvikler

fordi var men blant det de Den oversikten. annet sammen, Denne den en faktisk å enn for utprøvd, modell. miste som likevel bedre fungerte lett var mye falt veien andre, tredje ble Slack-lignende

samarbeide forklarer Nilsen. eller slett det ett og du å team kurs rett Hadde og - mer med, ett Sand kaos, enn ble

bruker med i gitt mens chat automatiske prosjektet Løsningen valgte til enorm eleven… svartjenester. støtte, Differ slutt de Lærerne har i samarbeid

edtech