TEAMET: Selskapet bak Differ, Edtech Foundry, opplever stor interesse fra universiteter og høyskoler i USA. Fra venstre: Matthew Frasier, Kristian Collin Berge og Geir Sand Nilsen. Foto: Tom Helge Berglie

TEAMET: Selskapet bak Differ, Edtech Foundry, opplever stor interesse fra universiteter og høyskoler i USA. Fra venstre: Matthew Frasier, Kristian Collin Berge og Geir Sand Nilsen. Foto: Tom Helge Berglie

Følte frustrasjonen på kroppen

SXSW, TEXAS: Studentene mangler engasjement og lærerne mangler tid og ressurser til å hjelpe. Differ skal gjøre hverdagen bedre for begge grupper.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

SXSW, TEXAS: I USA har universitetene en frafallsprosent på hele 44, mens 83 prosent av lærerne er frustrert over manglende studentengasjement.

Berge, i følt i til å Collin på kan selv Universitetet selskapet være Daglig undervist kroppen på vanskelig (UiO) har Oslo det ut i og leder Differ, åtte studentmassen. hvor nå år Kristian bak

en stor interesse til kunne Edu) ført et bedrift en Savnet av Education" i (SXSW som å ny og Austin. studentene, engasjere app spesielt vekket under Southwest ny for timene, har "South verktøy by utenfor

tid Frigjøre

appen Nilsen, problemer i selskapet, lærerne Geir til som to og at er skal først Computerworld forteller fremst Sand opplever løse. Nestleder det

spørsmålene tid, alle enormt som Den å ene tar er fjerne de praktiske - med han. forklarer

eller å og ett slett kaos. rett team samarbeide ble mer kurs det Hadde ett og du enn med,

spørsmål. gang stiller grupper de lignende, Det må problemet fra. tilde som passive lærerne Studentene forholde karakterer, eksamen, første ikke til. hele andre ting en til har er filer studentene, falle som å Den seg bøker, spørsmål som gjerne nå en om ut mengde tiden er og å

forstyrrende de dedikert av uten mange teknologier, Etter periode opp en med apper har. andre av utprøving endte de en elementene lang chat-app, ulike med

Sand ulike Underveis Nilsen. ble - alle forklarer som vi veier, forkastet, tre testet

elementet, studentene på at filene. fildeling, siden det første mottatt hovedvekt oppnådde vi etter ble hadde Den men bærende filene hadde kommunikasjon ingen

Chat Valgte

Den andre veien de utforsket var en feed-basert, Facebook-lignende ting, strukturert med twitter-tagger. Dette fungerte brukbart, faktisk slo de Facebook etter " 1-9-90"-regelen.

så, ni sosiale medier normalt I alle som bedre innhold, engasjere som denne tilskuere. bare aktivt, det å deltar utvikler for heter er resterende legger er det brukerne kommentarer, var prosent prosent som det at «lurker» som folk Men enn selv løsningen inn 90 De målet som studentene. og én passive av eksempel. regelen for de lagde prosent om gjorde

de var bedre en oversikten. Den tredje lett som Slack-lignende var den modell. fungerte miste Denne ble falt likevel andre, veien mye fordi faktisk annet det å utprøvd, men enn blant for sammen,

rett - forklarer det team kaos, å Sand Hadde slett med, mer og og ett du samarbeide Nilsen. ble eller ett kurs enn

til har gitt støtte, valgte i automatiske de Differ Lærerne bruker i slutt med enorm mens samarbeid Løsningen svartjenester. eleven… chat prosjektet

edtech