TEAMET: Selskapet bak Differ, Edtech Foundry, opplever stor interesse fra universiteter og høyskoler i USA. Fra venstre: Matthew Frasier, Kristian Collin Berge og Geir Sand Nilsen. Foto: Tom Helge Berglie

TEAMET: Selskapet bak Differ, Edtech Foundry, opplever stor interesse fra universiteter og høyskoler i USA. Fra venstre: Matthew Frasier, Kristian Collin Berge og Geir Sand Nilsen. Foto: Tom Helge Berglie

Følte frustrasjonen på kroppen

SXSW, TEXAS: Studentene mangler engasjement og lærerne mangler tid og ressurser til å hjelpe. Differ skal gjøre hverdagen bedre for begge grupper.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

SXSW, TEXAS: I USA har universitetene en frafallsprosent på hele 44, mens 83 prosent av lærerne er frustrert over manglende studentengasjement.

kan nå år (UiO) Universitetet kroppen åtte i bak Differ, og Collin Daglig i å leder vanskelig hvor Kristian har selskapet på undervist være i til ut Oslo studentmassen. det på følt Berge, selv

(SXSW kunne stor Southwest utenfor Savnet vekket bedrift ført et Education" timene, Edu) å ny for i verktøy til en interesse har app som og "South under studentene, Austin. by av ny spesielt en engasjere

tid Frigjøre

Computerworld lærerne og opplever to at som det til fremst appen selskapet, Nilsen, Nestleder løse. skal i Geir først problemer forteller Sand er

tar spørsmålene med forklarer alle Den - ene som tid, fjerne han. å enormt er de praktiske

mer samarbeide enn ble team kurs ett rett ett du det med, kaos. eller og slett Hadde å og

lærerne andre til. ut hele lignende, og fra. seg er tiden å de er karakterer, grupper mengde en problemet tilde falle gang bøker, stiller som en studentene, spørsmål. må eksamen, ting Den filer nå passive som om som Det første til ikke har spørsmål gjerne å Studentene forholde

av forstyrrende med periode av apper lang chat-app, uten utprøving opp Etter med elementene mange ulike teknologier, en en endte de andre dedikert har. de

Sand forklarer - testet ble Underveis som veier, forkastet, vi Nilsen. ulike tre alle

siden ingen bærende vi hovedvekt studentene Den at på oppnådde hadde kommunikasjon men første ble etter det filene. hadde mottatt elementet, filene fildeling,

Valgte Chat

Den andre veien de utforsket var en feed-basert, Facebook-lignende ting, strukturert med twitter-tagger. Dette fungerte brukbart, faktisk slo de Facebook etter " 1-9-90"-regelen.

inn som utvikler målet kommentarer, enn normalt prosent så, som av regelen for ni tilskuere. er selv studentene. bare I prosent alle brukerne det eksempel. det prosent de gjorde å er innhold, én og resterende heter som som som De om 90 legger «lurker» lagde løsningen denne det at folk engasjere aktivt, medier var bedre passive for sosiale Men deltar

Denne blant utprøvd, faktisk men annet modell. en Slack-lignende de for Den oversikten. lett miste fordi tredje veien ble det enn var sammen, som bedre var å mye fungerte likevel den andre, falt

ett mer rett kurs ble det Hadde du å eller samarbeide med, Nilsen. og slett ett - og team kaos, enn forklarer Sand

samarbeid Differ bruker automatiske gitt de valgte med mens svartjenester. slutt Lærerne prosjektet Løsningen chat til enorm i eleven… støtte, har i

edtech