Billett og reise på ett sted

Ticketmobile har fått ruteplanlegger for kollektivfarting til og fra arrangementer i hovedstaden.

Publisert Sist oppdatert

Ticketmobile-applikasjonen lar brukerne kjøpe billetter til konsert og arrangement på mobilen. Nå kan appen i tillegg fortelle deg hvordan og når du kommer frem, gjennom en ny integrering med kollektivselskapet Ruters «Ruterreise»-applikasjon.

- Det var et selvklart valg å integrere med Ruterreise for å skape en mer brukervennlig app, da over halve Oslos befolkning benytter den populære Ruterreise-appen hver eneste dag, sier gründer og administrerende direktør Stina Birkeland.

For brukerne er det i og for seg svært praktisk at applikasjoner pakker inn flere tjenester i ett grensesnitt. Med «in app-browsing» slipper man å gå inn og ut av flere applikasjoner.

Så vidt vi erfarer er Ticketmobile den første billettapplikasjonen i Norge som kombinerer reiserute, kalender, påminnelse og sosiale delingsmuligheter i ett og samme grensesnitt.

Kollektivselskapet Ruter oppfordrer dessuten til at tredjeparter skal kunne benytte seg av Ruterreise-ressursene. Blant annet arrangerer selskapet det årlige hackathon-et «Travelhack» for å stimulere til nye og innovative tjenester rundt reiseinformasjon, og for å øke bruken av API-et deres.

Ticketmobile ble etablert i 2012 av gründere med erfaring fra festivaler, konserter, konferanser og messer. Selskapet har hovedkontor i Oslo, og utvikler tjenesten med samme navn som skal bidra til å skape et enklere billettsystem både for arrangører og billettkjøpere. Grunder Stina Birkeland vant prisen «Årets Grunderkvinne» i 2013.

Med løsningen kjøper man billett via applikasjonen, og viser smartmobilen direkte i døra.

Ticketmobile er tilgjengelig for Android og Iphone.