Telebutikken bytter navn til Netcom

Etablerer landsomfattende salgs- og servicenett med 55 butikker.

Publisert Sist oppdatert

Telebutikken skifter navn til Netcom, og blir en del av en satsing på 55 nye butikker landet rundt.

Salgs- og servicepunkt

Satsingen innebærer at butikkene skal være både salgs- og servicepunkt for kundene i Netcom.

– Kravene til kompetanse og veiledning i butikk øker i tråd med eksplosiv økning i salg av smarttelefoner, sier salgsdirektør Kristian Renaas i Netcom.

Det skal være mulig å handle telefon i nettbutikk og hente og få den satt opp riktig i den nærmeste Netcom-butikken timer etter.

- Bedre kundeopplevelse

– Godt samspill mellom web, butikk, kundesenter og sosiale medier er avgjørende for å møte kundens krav til service, dialog og rask hjelp. Dette handler om kundeopplevelse – og NetCom har klare ambisjoner om å gjøre dette til et av våre fremste konkurransefortrinn, sier Renaas.

Etableringen vil være unnagjort i løpet av det først halvår i år. Unntaket er Nord-Troms og Finnmark, som ikke får glede av tilbudet i denne omgangen.

Telebutikken er del av Comhouse, som har vært fulleid av Netcom-eier Teliasonera siden 2008.