OMG kjøper Medialight

Fikk ukjent, godt tilbud for gründervirksomheten som egentlig ikke var til salgs.

Publisert Sist oppdatert

Nyheten om oppkjøpet kom under Social Media Days i Oslo.

OMG (tidligere Online Media Group) kjøper gründervirksomheten Medialight for en ukjent sum penger.

Medialight har spesialisert seg på rådgiving og tjenester knyttet til sosiale medier som Facebook og Twitter.

Ikke til salgs

Egentlig var ikke selskapet til salgs.

- Vi hadde planlangt å bygge oss opp sten for sten, og har akkuratt ansatt vår tredje person, sier Ingvild Moen, gründer og eier i Medialight til Finansavisen.

Moen vil ikke oppgi hvor mye OMG måtte ut med, men nøyer seg med å si at hun og medgründer Fredrik Østbye er veldig fornøyde.

Integreres i Digital Marketing

- Medialight vil integreres i vår avdeling Digital Marketing hvor vi skal bygge videre på erfaringer fra både Medialight og OMG og bygge en komplett verktøykasse for å hjelpe bedrifter til å lykkes i sosiale medier, sier Jørgen Schibsted, leder i OMG til NA24.no.

Medialight-navnet vil fases ut, og all aktivitet vil skje gjennom OMG, opplyser han.

Satser sosialt

OMG startet en målrettet satsing på sosiale medier i 2011.

- OMG har lenge fokusert på å tilby våree kunder smarte og målbare helhetsløsninger i digitale kanaler, sier Schibsted i en melding ifølge NA24.no.

Selskapet har blant annet hjulpet Klikk.no med å vinne Gulltaggen for beste søkestrategi i 2011.

Medialight har også fått skryt for arbeidet sitt, og vant nylig Årets markedspris for sitt arbeid for Strømmen Storsenter.