Telenor mister mobilkunder til konkurrentene

I siste kvartal fikk Telenor Mobil 73.000 nye kunder i Norge. Selskapet har nå bare 56 prosent av det norske mobilmarkedet. Dette betyr at de har mistet mange kunder til konkurrentene.

Publisert Sist oppdatert

Mobildelen står for over tre milliarder kroner av overskuddet til Telenor. Dette kom fram da Norges desidert største it-selskap la fram sine kvartalstall i morges

I en internasjonale mobilvirksomheten var det solid kundevekst i andre kvartal.

Totalt antall mobilabonnement i Telenors hel- og deleide selskaper var 38,9 millioner ved utgangen av andre kvartal 2004.

Dette er 4,7 millioner flere enn i første kvartal.

I Mobile økte EBITDA med 774 millioner kroner til 3.051 millioner kroner i andre kvartal 2004 sammenliknet med samme periode året før.

Veksten kom i hovedsak fra den utenlandske mobilvirksomheten.