Adobe kjøper for 1,5 milliarder kroner

Oppkjøpt selskap skal bidra med web 2.0-løsninger.

Publisert Sist oppdatert

Adobe har kjøpt opp selskapet Day Software Holding for 240 millioner dollar, eller 1,48 milliarder kroner.

Det sveitsiske selskapet spesialiserer seg på systemer for å styre innhold og dialog på nettet, både i klassisk forstand og web 2.0-rettet.

"En milepæl"

Programvaren skal Adobe nå selge og utvikle videre, og det hele skal styrke deres satsning på proffmarkedet.

For å sitere selskapets pressemelding: Det skal "styrke deres visjon om å bruke nettet som navet i kommunikasjonen med kundene".

- Dette er en milepæl, mener visedirektør Rob Tarkoff i Adobe.

Utnytte PDF og Flash

Han ser for seg at Adobes nye produkter kan selges til både selskaper og offentlige virksomheter.

Også sveitserne virker fornøyde med oppkjøpet.

- Vi gleder oss til å kombinere vår ekspertise og levere løsninger som kan utnytte både Flash og PDF, sier direktør Erik Hansen i Day Software, som er dansk, ikke norsk som man kanskje kunne tro.