TOMME KLASSEROM: Hjemmeundervisningen førte til økt bruk av digitale læremidler. Så mange som 80 prosent av aktørene i edtech-bransjen ga helt eller delvis gratis tilgang til sine tjenester. Samtidig rapporterer 75 prosent om bortfall av inntekter pga situasjonen. (Foto: Rubén Rodriguez/ Unsplash)
TOMME KLASSEROM: Hjemmeundervisningen førte til økt bruk av digitale læremidler. Så mange som 80 prosent av aktørene i edtech-bransjen ga helt eller delvis gratis tilgang til sine tjenester. Samtidig rapporterer 75 prosent om bortfall av inntekter pga situasjonen. (Foto: Rubén Rodriguez/ Unsplash)

Flere brukere og økt arbeidsmengde, men mindre penger i kassa

Edtech-næringen fikk mer å gjøre under korona-krisen, og bidro stort i dugnadsarbeidet. Likevel opplever de liten betalingsvilje blant skoler og skoleeiere.

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

1 mnd
prøve
kr 1,-

KJØP NÅ

Årlig komplett
kr 3450,-

KJØP NÅ

Årlig
digital
kr 2950,-

KJØP NÅ

Student måned
kr 19,-

KJØP NÅ