Innsourcing til skyen Om man skal kjøpe it-tjenester i stedet for å produsere dem selv, er et gammelt spørsmål. Outsourcing er ikke det samme som før, og det er heller ikke innsourcing.
- Skyløsninger den nye normalen For første gang opplever tjenesteleverandørene i det nordiske outsourcing-markedet fallende etterspørsel. Noe av årsaken er at skytjenester seiler opp som den nye normalen.
Digital og lokal AHLERTS HJØRNE: Det er en veldig drivkraft fra å gå fra analog utsetting til digital utsetting. Da kan virksomhetene ta tilbake kontrollen.
Eksporterer norsk kompetanse Accenture-basert kompetansesenter i Oslo tilbyr norsk ekspertise verden over.
Ansette eller leie inn? Hva en virksomhet skal gjøre selv, og hva som skal settes ut, er en sentral beslutning med flere svar. Vi har snakket med Nav og Oslo kommune om strategi og utfordringer.
Leverandørene svarer Fire leverandører svarer på fem spørsmål om trender og utfordringer innen it-leveranse, offshoring, outsourcing og sourcing.
Eksplosjon i skytjenester Kundene er alt for opptatt av detaljene i tjenesteavtalen, og bruker lite tid på å snakke med sin partner. Dermed mister de også målet av syne. Kundene må styre leverandørene bedre.
Digitaliseringsbølgen krever nytenkning rundt tjenesteutsetting KRONIKK: - Etter å ha vært it-leder i totalt i 25 år finner jeg det opportunt å sette spørsmålstegn ved en del oppleste og vedtatte sannheter om tjenesteutsetting (sourcing), skriver it-direktør Roger Schäffer i Folkehelseinstituttet. Han mener denne kronikken vil erte på seg en hel it-bransje.