SERVICE MANAGEMENT-AVTALE: Proplan har valgt POB G6 fra Wendia som sin nye service management-plattform. Illustrasjonsfoto

Proplan valgte Wendia

Selskapet får ny service management-platform med støtte for ITIL.

Proplan, som levererer løsninger for timefangst- og oljeservice og er forhandler av ERP- og lønnssystemer, har valgt Point of Business (POB) G6 fra Wendia som sin nye service management-plattform.

Den nye løsningen skal holde orden på henvendelser og servicenivåe for et bredt spekter av store og små kunder for Proplan, som håndterer over 1 000 henvendelser i måneden, og har omlag 30 000 kundekontakter i systemet.

- Antall kunder og antall produkter vi supporterer er stort, og vi hadde vokst ut av det gamle systemet vi hadde, sier Einar Nonås, konsulent- og leveransedirektør i Proplan i en melding.

En viktig grunn til at valget falt på nettopp denne løsningen oppgis å være innebygget støtte for ITIL.

- Stadig flere forespørsler henviser til ITIL-begrepsapparatet, og jeg tror standarden bidrar til større presisjon i dialogen mellom kunde og leverandør, påpeker Nonås.

Proplans nye SM-plattform vil driftes av Wendias driftspartner Hatteland Solutions.

Verdi og varighet er ikke opplyst.