EKTE VARE: Med Thinfilms NFC-etiketter kan Arcus bevise at det er ekte vare på flasken og komme i nærmere kontakt med sine kunder. (Foto: Thinfilm)

Thinfilm på akevitten

Kombinasjon av gammel tradisjon og ny teknologi når Arcus tar i bruk NFC i etikettene til linjeakevitten.

Publisert Sist oppdatert

Norske Thinfilm skal utstyre etikettene til Arcus linjeakevittflasker med NFC. Dette vil gjøre Arcus i stand til å kommunisere direkte med hver enkelt kunde når de skanner etiketten med mobiltelefonen sin.

Kundekommunikasjon

Når kundene skanner etiketten med mobilen sin vil de i tillegg til å kunne verifisere at flasken er originalvare og stadig forseglet, kunne ledes til Thinfilms skytjeneste der Arcus kan administrere etikettene, levere spesialtilpasset innhold til kundene og gjøre analyser og rapporter for merkevaren sin.

Dette gir Arcus markedsførere en ny måte å kommunisere med kundene sine på.

— Linjeakevitt er verdens eldste akevitt, oppfunnet i 1821. Vi har et sterkt fokus på innovasjon for å holde merket aktuelt og bygge oppmerksomhet rundt akevitter, sa Romain Jourdan, merkevaresjef for akevitt hos Arcus, i en pressemelding.

— Vi er begeistret for å kunne inngå partnerskap med et annet norsk selskap og ser fram til å arbeide tett sammen med Thinfilm på dette innovative initiativet, la han til.

Thinfilm planlegger å vise fram de nye akevittflaskene på Mobile World Congress i Barcelona. Selskapet opplyser også at de nye etikettene skal gjennom en testfase som planlegges startet i løpet av andre kvartal i år.

Da kommer Thinfilms Speedtap-etiketter til å bli brukt, dette er etiketter som inneholder en unik identifikasjon som autentiserer produktet og åpner for muligheten for kommunikasjon med kunden. Denne etiketten inneholder ikke mekanismen som beviser at flasken stadig er forseglet.