Mer mobil-annonsering via MSN
Microsoft sender annonser til stadig flere mobile MSN-brukere.
Microsoft begynte denne uken å sende annonser til mobiltelefonene til sine MSN-brukere i USA.
Fra før får mobile MSN-brukere i Belgia, Frankrike, Japan, Spania og Storbritannia formidlet annonser til mobiltelefonene sine.
Teknologien som benyttes til å kjøre ut annonser på denne måten, stammer fra firmaet ScreenTonic, som Microsoft kjøpte opp tidligere i år.
Les også: Kjempetrøbbel med Live Messenger
Egentlig er Microsoft sent ute med slik annonsering. Konkurrentene Yahoo og AOL har drevet annonseformidling til mobiltelefonene til sine mobile brukere en god stund allerede, ifølge InfoWorld.
Også Google har støtte for annonsering via mobiltelefon.
Foreløpig er det et begrenset antall mobile brukere på disse tjenestene. Derfor er det ingen hemsko for Microsoft at selskapet er sent ut med annonsering via mobiltelefon, sier en analytiker til InfoWorld. Ettersom markedet ennå er lite og i stadig endring, kan hvem som helst av disse aktørene bli markedsleder i dette segmentet, heter det.