STOR MOBILAVTALE: Direktør for bedriftsmarkedet i Telia, Jon Christian Hillestad, mener avtalen med Oslo kommune styrker Telias posisjon i bedriftsmarkedet. Avtalen omfatter 50.000 ansatte i kommunen. (Foto: Telia)

Telia får fornyet tillit av Oslo kommune

Oslo kommune har valgt Telia som leverandør av fast- og mobiltjenester for fire nye år.

Oslo kommune har vært kunde hos Telia i fire år, og har nå valgt selskapet på nytt. Den nye avtalen omfatter nærmere 30.000 mobilabonnement fordelt over 15 bydeler, tre kommunale foretak, 30 etater, eide aksjeselskap som Sporveien AS, Lørenskog kommune, samt 3.000 M2M og mobile bredbånd, inkludert 28.000 brukere med Bedriftsnett. Avtalen er inngått for to år, med opsjon om forlengelse på inntil to nye år, skriver Telia i en pressemelding,

– Vi er glade for tilliten fra Oslo kommune og for at vi kan fortsette å tilby dem et topp moderne mobilnett med svært god dekning, høye hastigheter og meget god kapasitet som dekker deres behov innen telefoni, sier Jon Christian Hillestad, direktør for bedriftsmarkedet i Telia Norge.

Utfordrer videre

Telia påpeker at flere store og samfunnskritiske virksomheter har valgt Telia de siste årene, og nevner Politiet, Posten Norge, Utenriksdepartementet, NRK, Statens innkjøpssenter, Forsvaret og et stort antall kommuner.

– Telia har vært det raskest voksende selskapet i bedriftsmarkedet de fire siste årene, og vi holder god fart også i 2023. Med avtalen med Oslo kommune befester vi vår sterke posisjon innen offentlig sektor. Vi er klare til å utfordre videre, og med ett av verdens beste mobilnett og ni av ti nordmenn med tilgang til vårt 5G-nett, er vi bedre rustet enn noen gang til å spille våre kunder gode på deres digitaliseringsreise, sier Hillestad.