NYHETER:

Slack-logoen på en husvegg. Foto: Slack/Salesforce.
PROSJEKT: Ifølge Slack skal kommunikasjonsplattformen nå kunne tas i bruk som prosjektstyringsverktøy. (Foto: Slack/Salesforce)

Slack utvider med prosjektverktøy rett i plattformen

Salesforce-kommunikasjonsplattformen Slack har lansert Slack Lists, et verktøy som lover å gjøre prosjekt- og oppgavehåndtering langt enklere.

Publisert Sist oppdatert

Siden Slack ble en del av Salesforce 2021 har kommunikasjonsverktøyet, som er mye brukt i norsk næringsliv, blitt videreutviklet i flere steg.

Siste nytt fra Slack er verktøyet Lists, som ble tilgjengelig for alle Slack-brukere den 6. juni. Slack Lists gjør det mulig for bedrifter og organisasjoner å planlegge og styre sine prosjekter direkte i Slack. Rent konkret gir verktøyet brukerne en fullstendig oversikt over tidsfrister, ansvarsområder og annen viktig informasjon typisk for et prosjektverktøy.

Slack Lists inneholder tilpassede maler, rubrikker for prioriteringer og status i pågående prosjekter, samt tidsfrister, eiere av og mottakere for hver oppgave. Det gjør det lettere for hvert enkelt team å få oversikt over status i ulike prosjekter og hva som er neste steg, i tillegg til at brukerne enkelt og kjapt kan fordele oppgaver seg imellom.

– Det kuleste med Slack Lists er at du kan lage oppgaver til prosjektteamet direkte basert på samtalene i Slack. Ved å integrere prosjektledelse direkte inn i Slack kan ulike team i organisasjonen enkelt samle alt de trenger på ett sted. Da kan være trygge på at ingen oppgaver overses, og at prosjekter gjennomføres mer effektivt, sier Denise Dresser, administrerende direktør i Slack.

Slack List-funksjonene

● Administrer prosjekter: Med Slack Lists kan du administrere og planlegge alt prosjektrelatert arbeid i en delt liste som hele teamet har tilgang til. Du kan opprette nye objekter for hver oppgave eller leveranse som finner sted innenfor prosjektet, samt sette tidsfrist og tildele eiere for hvert objekt. Du kan også tildele hver oppgave et prioriteringsnivå og spore dem individuelt eller gruppert.

● Automatiser og prioriter forespørsler: Alle forespørsler eller oppgaver som diskuteres eller foreslås i en av gruppene eller chattene dine i Slack, kan automatisk legges opp som oppgave i et prosjekt i Slack Lists. Det gjør oppgavehåndtering mer effektivt.

● Personlige gjøremålsoppgaver: Med Slack Lists kan du samle alle prosjektoppgavene dine, selv om du jobber på mange prosjekt samtidig, på ett sted. Dermed kan du enkelt prioritere oppgaver, uten å måtte sjekke over alle prosjektene dine og se hvilke oppgaver du må ta tak i først.