Illustrasjon: iStock

Få til gode hjelpere

Askeladden hadde sine gode hjelpere. Tilsvarende må virksomhetene skape gode hjelpere for de ansatte. Det er snakk om digital arbeidsflate.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Digitaliseringsbølgen er høyeste mote. Det krever at arbeidsoppgaver revurderes med hensyn til bruk av programvare og apparater. Det betyr at arbeidsoppgavene må deles opp. Grunnene er de tekniske hjelpemidlene, behovet for enkeltfunksjoner, kravet til tilgjengelighet, og arbeidsstedene.

seg men deltar normal du trening, er er, der tre til følger kunne kontoret, flere arbeide ikke mens toget først på blir enhver når eller fremst kontaktet du det om For snakk møte Sistnevnte flyet, det hjemmekontoret, om nå barnet og stadig et arbeidssteder. tidspunkter mens når handler men være arbeidstid. på du Det er i er i enn du du gjelder dernest tid, alle på andre å utekontoret. jobber Det flere bilen. også ansatte,

på også. kvelden, dagen grad. få to Kjernetid tidssoner stor i på, noe er fra det en ti komme ti det Samarbeid som på snakker Er kan av til kanskje tvers om. lurer påvirker på til medarbeider senere forespørslene

bidrar i eksisterer med Made land og få En og blir erfarne viktig arbeidsoppgavene. lang på tilrettelegge å medarbeidere løse ikke. å å mer Eierforhold nærmest er in flere til arbeidsforhold forutsetning og rekke En internasjonalisert. ansatte Hjemlandet derfor mer arbeidsforutsetningene. forbedre

 

er et viktig Produktivitet stikkord. Det forutsetter at hjelpemidlene, arbeidsoppgavene og kunnskapen er samkjørt. Derfor blir digital arbeidsflate vesentlig for oppnåelsen. Så hva er digital arbeidsflate?

på trenger praktiske skal og medarbeideren nettbrett. pc, og tilgang arbeidsoppgavene tjenestene Arbeidsflaten Digital men de for en utføre De god smarttelefon effektiv hjelpemidlene alle er et å gjerne også en en kan samler til. minimum inkludere måte. brukeren omfatter arbeidsflate ha

den årene De for jobbe må grunnleggende at er at den enhetene uten sine for fagfolk ansatte arbeidsflaten. programvare. tilrettelagt er måtte derfor på kunne spesialist på å alle bli skal arbeidsoppgavene digitale arbeidsoppgaver Ideen nærmeste jobbe med

å tilrettelegge alternativt har få IOS. støtter Microsofts Over fagfolkene brukermiljø selv de sitt ikke derfor Østfold valgt og pc-er med med Sykehuset eller derfor eget smarttelefoner lenger til smarttelefoner leverandørene Windows tid på På å 10 skaffe seg Microsoft må for om av Android, smarttelefoner telefonmiljø. fagapplikasjoner

samarbeid Apple med pc-satsingen at har inngå valgt å IBM Lenovo. etter ble tett et av overtatt

 

er mest Nordmenn det tillitsfulle folkeferdet i Europa blir det hevdet. Små og mellomstore virksomheter er ikke bevisste på at de har viktig informasjon som må passes på. Derfor er spørsmålet hvem er bruker og hva slags tilgang skal brukeren ha? Det gjelder tilgang til tjenester. Det gjelder tilgang til data.

det være av avhengig til skal ansatte må være medarbeidere om må partneres vurderes de restriksjoner. bruk rolle. for benytte skal funksjoner Alle kunne hensyn og Funksjoner og hvilke med tilgjengelige

si hvilke de krever mye … ansatte virksomheten, mer hvem personalavdelingen, om virksomheten forstå og i det HR, funksjonene vil av må roller

Les om:

Ahlerts Hjørne