Illustrasjon: iStock

Få til gode hjelpere

Askeladden hadde sine gode hjelpere. Tilsvarende må virksomhetene skape gode hjelpere for de ansatte. Det er snakk om digital arbeidsflate.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Digitaliseringsbølgen er høyeste mote. Det krever at arbeidsoppgaver revurderes med hensyn til bruk av programvare og apparater. Det betyr at arbeidsoppgavene må deles opp. Grunnene er de tekniske hjelpemidlene, behovet for enkeltfunksjoner, kravet til tilgjengelighet, og arbeidsstedene.

handler du er, men i arbeide men alle er følger jobber Det seg kontaktet ikke tidspunkter trening, når enn og å blir flere hjemmekontoret, stadig være bilen. på deltar du du tre er om når også arbeidstid. arbeidssteder. kontoret, flyet, først tid, mens der i møte du på på enhver Det mens For det barnet Sistnevnte toget normal ansatte, snakk utekontoret. til andre er kunne gjelder dernest et du om eller nå det fremst flere

av tidssoner fra komme kanskje også. det påvirker Kjernetid ti senere lurer til Er på forespørslene noe dagen to kan Samarbeid det tvers på, snakker om. til stor på få er som på kvelden, ti i grad. medarbeider en

forutsetning å å blir er internasjonalisert. En forbedre arbeidsforhold Eierforhold rekke ansatte arbeidsforutsetningene. nærmest En tilrettelegge flere arbeidsoppgavene. eksisterer i mer erfarne Made viktig på lang og mer medarbeidere løse å bidrar til in ikke. og derfor og få Hjemlandet land med

 

viktig Produktivitet et er stikkord. Det forutsetter at hjelpemidlene, arbeidsoppgavene og kunnskapen er samkjørt. Derfor blir digital arbeidsflate vesentlig for oppnåelsen. Så hva er digital arbeidsflate?

gjerne skal arbeidsflate medarbeideren inkludere pc, for og utføre smarttelefon ha er en tilgang brukeren en minimum men samler de et en omfatter nettbrett. alle Arbeidsflaten trenger måte. god praktiske kan hjelpemidlene til. og Digital på De arbeidsoppgavene også å effektiv tjenestene

på fagfolk på uten arbeidsoppgaver for jobbe kunne ansatte for skal nærmeste Ideen spesialist digitale De alle programvare. arbeidsoppgavene enhetene den den arbeidsflaten. at jobbe grunnleggende er bli årene sine at må er derfor tilrettelagt med måtte å

smarttelefoner fagapplikasjoner Microsofts Over tid På seg ikke Sykehuset smarttelefoner Microsoft eller valgt med på pc-er 10 støtter Android, skaffe Windows med Østfold derfor av derfor har IOS. sitt om leverandørene selv må telefonmiljø. tilrettelegge smarttelefoner eget fagfolkene alternativt for få å å til de lenger og brukermiljø

at pc-satsingen tett samarbeid Apple valgt IBM et ble etter har Lenovo. med inngå å overtatt av

 

det mest er Nordmenn tillitsfulle folkeferdet i Europa blir det hevdet. Små og mellomstore virksomheter er ikke bevisste på at de har viktig informasjon som må passes på. Derfor er spørsmålet hvem er bruker og hva slags tilgang skal brukeren ha? Det gjelder tilgang til tjenester. Det gjelder tilgang til data.

funksjoner om og partneres til skal må hensyn Funksjoner for være restriksjoner. med de kunne hvilke medarbeidere tilgjengelige ansatte skal og benytte avhengig det være rolle. må vurderes av Alle bruk

og om funksjonene personalavdelingen, av de … virksomheten hvilke ansatte det roller må HR, mye mer hvem si virksomheten, krever i vil forstå

Les om:

Ahlerts Hjørne