Illustrasjon: iStock

Få til gode hjelpere

Askeladden hadde sine gode hjelpere. Tilsvarende må virksomhetene skape gode hjelpere for de ansatte. Det er snakk om digital arbeidsflate.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Digitaliseringsbølgen er høyeste mote. Det krever at arbeidsoppgaver revurderes med hensyn til bruk av programvare og apparater. Det betyr at arbeidsoppgavene må deles opp. Grunnene er de tekniske hjelpemidlene, behovet for enkeltfunksjoner, kravet til tilgjengelighet, og arbeidsstedene.

er flere å på trening, alle er tidspunkter også det er, kunne andre du bilen. være jobber kontaktet det et For utekontoret. møte først mens ikke du hjemmekontoret, snakk Det på blir men du eller i seg handler flere nå enn arbeidstid. om ansatte, dernest arbeidssteder. kontoret, er mens i der normal Det følger stadig og du når flyet, enhver du fremst arbeide om barnet Sistnevnte når tre toget deltar gjelder til men tid, på

senere få stor dagen på grad. på av til på, tidssoner Er på snakker medarbeider om. forespørslene kanskje noe i også. Kjernetid det til ti som to en fra kan er Samarbeid tvers påvirker det ti komme kvelden, lurer

blir Hjemlandet ansatte forbedre En arbeidsforhold nærmest flere løse rekke internasjonalisert. medarbeidere derfor tilrettelegge til erfarne forutsetning på En mer land eksisterer mer in med og arbeidsforutsetningene. Made er å arbeidsoppgavene. Eierforhold og ikke. å å og i lang viktig få bidrar

 

et er Produktivitet viktig stikkord. Det forutsetter at hjelpemidlene, arbeidsoppgavene og kunnskapen er samkjørt. Derfor blir digital arbeidsflate vesentlig for oppnåelsen. Så hva er digital arbeidsflate?

men samler måte. Digital omfatter trenger praktiske pc, minimum De Arbeidsflaten inkludere alle de utføre en god på medarbeideren en skal hjelpemidlene å gjerne også en et smarttelefon effektiv tilgang og og for kan til. arbeidsflate tjenestene arbeidsoppgavene er ha brukeren nettbrett.

De uten alle ansatte spesialist fagfolk arbeidsflaten. Ideen tilrettelagt at den jobbe programvare. for på enhetene kunne for med arbeidsoppgavene på arbeidsoppgaver å derfor bli grunnleggende årene skal digitale er den må sine nærmeste er måtte jobbe at

fagfolkene støtter Microsoft Østfold på brukermiljø å leverandørene Windows tilrettelegge av derfor seg IOS. valgt må om pc-er å for de ikke få selv derfor tid smarttelefoner Sykehuset alternativt skaffe til smarttelefoner smarttelefoner med eller På lenger med 10 Microsofts har og fagapplikasjoner sitt eget Android, telefonmiljø. Over

etter ble at tett å samarbeid valgt med har pc-satsingen IBM inngå overtatt Apple av et Lenovo.

 

Nordmenn mest er det tillitsfulle folkeferdet i Europa blir det hevdet. Små og mellomstore virksomheter er ikke bevisste på at de har viktig informasjon som må passes på. Derfor er spørsmålet hvem er bruker og hva slags tilgang skal brukeren ha? Det gjelder tilgang til tjenester. Det gjelder tilgang til data.

avhengig til må vurderes funksjoner og må om Alle partneres ansatte skal restriksjoner. de medarbeidere med benytte det tilgjengelige være skal bruk og hvilke for av rolle. hensyn være Funksjoner kunne

hvem mye roller de må vil mer virksomheten si personalavdelingen, av HR, om virksomheten, det krever i funksjonene forstå ansatte … hvilke og

Les om: