Illustrasjon: iStock

Få til gode hjelpere

Askeladden hadde sine gode hjelpere. Tilsvarende må virksomhetene skape gode hjelpere for de ansatte. Det er snakk om digital arbeidsflate.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Digitaliseringsbølgen er høyeste mote. Det krever at arbeidsoppgaver revurderes med hensyn til bruk av programvare og apparater. Det betyr at arbeidsoppgavene må deles opp. Grunnene er de tekniske hjelpemidlene, behovet for enkeltfunksjoner, kravet til tilgjengelighet, og arbeidsstedene.

alle og på enhver først kontoret, det enn på tre toget kontaktet men Det arbeidstid. mens om når For også tidspunkter nå Det der du flere dernest men om blir i stadig andre kunne tid, du bilen. til normal hjemmekontoret, utekontoret. arbeidssteder. du følger når er er det mens arbeide i fremst å flere barnet trening, er snakk jobber er, ikke du Sistnevnte seg handler møte flyet, et du på gjelder ansatte, deltar være eller

det to som få kanskje på en ti Kjernetid på, komme lurer til kvelden, medarbeider Samarbeid til snakker stor det også. dagen kan forespørslene i om. ti senere påvirker er tvers tidssoner Er fra på av noe grad. på

arbeidsforhold ikke. forbedre medarbeidere eksisterer in forutsetning internasjonalisert. erfarne lang på ansatte flere viktig nærmest med og i Made Hjemlandet arbeidsforutsetningene. løse å land tilrettelegge er bidrar derfor til å og arbeidsoppgavene. mer blir En få Eierforhold mer rekke å og En

 

et Produktivitet er viktig stikkord. Det forutsetter at hjelpemidlene, arbeidsoppgavene og kunnskapen er samkjørt. Derfor blir digital arbeidsflate vesentlig for oppnåelsen. Så hva er digital arbeidsflate?

gjerne effektiv minimum medarbeideren smarttelefon og er å god på trenger De nettbrett. en alle praktiske skal tjenestene til. pc, inkludere hjelpemidlene kan samler arbeidsflate brukeren også de arbeidsoppgavene omfatter tilgang et en og men Arbeidsflaten Digital måte. ha for en utføre

måtte nærmeste den fagfolk på ansatte på for alle den enhetene at jobbe jobbe å bli arbeidsoppgavene er sine spesialist uten årene tilrettelagt derfor arbeidsoppgaver må kunne skal programvare. arbeidsflaten. grunnleggende De for med er digitale Ideen at

Windows av støtter derfor tilrettelegge fagapplikasjoner å smarttelefoner leverandørene Over lenger få alternativt selv på til om seg 10 derfor med har tid å smarttelefoner pc-er de for Microsofts Sykehuset IOS. Østfold brukermiljø På valgt smarttelefoner med sitt Microsoft fagfolkene Android, ikke eget må og eller telefonmiljø. skaffe

har med å Lenovo. et etter ble overtatt IBM inngå pc-satsingen samarbeid tett Apple valgt at av

 

er det Nordmenn mest tillitsfulle folkeferdet i Europa blir det hevdet. Små og mellomstore virksomheter er ikke bevisste på at de har viktig informasjon som må passes på. Derfor er spørsmålet hvem er bruker og hva slags tilgang skal brukeren ha? Det gjelder tilgang til tjenester. Det gjelder tilgang til data.

og tilgjengelige rolle. det ansatte Funksjoner skal bruk restriksjoner. funksjoner til medarbeidere vurderes med og være Alle de for være hensyn om av benytte må skal må kunne hvilke avhengig partneres

funksjonene si virksomheten, virksomheten … vil og ansatte mer krever mye personalavdelingen, i roller de må om hvilke forstå det HR, av hvem

Les om: