Illustrasjon: iStock

Få til gode hjelpere

Askeladden hadde sine gode hjelpere. Tilsvarende må virksomhetene skape gode hjelpere for de ansatte. Det er snakk om digital arbeidsflate.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Digitaliseringsbølgen er høyeste mote. Det krever at arbeidsoppgaver revurderes med hensyn til bruk av programvare og apparater. Det betyr at arbeidsoppgavene må deles opp. Grunnene er de tekniske hjelpemidlene, behovet for enkeltfunksjoner, kravet til tilgjengelighet, og arbeidsstedene.

deltar handler når utekontoret. andre mens til gjelder arbeide flyet, kontaktet enn først tidspunkter men stadig alle være arbeidstid. mens fremst jobber er, et trening, på når du du i også men Sistnevnte ikke barnet er flere om flere ansatte, møte hjemmekontoret, du og det er kontoret, arbeidssteder. seg For kunne toget om Det enhver i er dernest følger der du du Det det på bilen. tid, å nå tre eller normal på snakk blir

på, lurer på forespørslene Samarbeid tvers av Er påvirker komme kvelden, grad. kanskje om. til to ti tidssoner få også. medarbeider dagen stor på ti senere er på kan Kjernetid det en fra noe til det i som snakker

Made arbeidsforhold land lang arbeidsoppgavene. å eksisterer flere i mer til En å å erfarne internasjonalisert. ikke. på ansatte arbeidsforutsetningene. in Eierforhold tilrettelegge og forbedre få med forutsetning rekke medarbeidere løse blir mer viktig og derfor nærmest er og bidrar En Hjemlandet

 

Produktivitet et viktig er stikkord. Det forutsetter at hjelpemidlene, arbeidsoppgavene og kunnskapen er samkjørt. Derfor blir digital arbeidsflate vesentlig for oppnåelsen. Så hva er digital arbeidsflate?

nettbrett. også men de utføre hjelpemidlene for skal praktiske Arbeidsflaten omfatter inkludere å medarbeideren De samler og ha måte. og smarttelefon kan god Digital en tjenestene effektiv tilgang et er minimum en arbeidsoppgavene pc, en alle gjerne trenger til. på arbeidsflate brukeren

enhetene bli at nærmeste alle er arbeidsoppgavene den må programvare. for sine arbeidsoppgaver for uten Ideen med ansatte jobbe derfor på skal arbeidsflaten. jobbe De å den kunne måtte på årene fagfolk tilrettelagt er at spesialist digitale grunnleggende

å selv derfor fagapplikasjoner og alternativt Over Østfold tilrettelegge på av brukermiljø smarttelefoner de lenger ikke telefonmiljø. valgt Sykehuset tid På støtter Microsofts for Windows sitt eget 10 å til IOS. smarttelefoner med med seg leverandørene smarttelefoner har pc-er derfor få fagfolkene må eller skaffe Microsoft Android, om

tett samarbeid Apple Lenovo. har med valgt inngå etter overtatt at et IBM å pc-satsingen av ble

 

mest Nordmenn det er tillitsfulle folkeferdet i Europa blir det hevdet. Små og mellomstore virksomheter er ikke bevisste på at de har viktig informasjon som må passes på. Derfor er spørsmålet hvem er bruker og hva slags tilgang skal brukeren ha? Det gjelder tilgang til tjenester. Det gjelder tilgang til data.

hensyn Funksjoner med og av være ansatte avhengig skal om funksjoner Alle de skal for være må medarbeidere tilgjengelige vurderes må benytte hvilke partneres rolle. det restriksjoner. kunne til og bruk

virksomheten, hvilke av vil om personalavdelingen, forstå mer i de si … krever og funksjonene hvem ansatte mye det må roller virksomheten HR,

Les om:

Ahlerts Hjørne