DYKTIG: Ola Furu blir Capgeminis øverste kontakt mot Posten og Statoil. Han skal sørge for at samarbeidet blir til fordel for kundene hvor de får topp prioritet, og hvor Capgemini bidrar til videre forretningsutvikling. Foto: Ahlert Hysing

Skal pleie Posten og Statoil

Ola Furu skal pleie Capgeminis strategiske kunder Posten og Statoil. Effektivisering, nye tjenester og utsetting av it er viktige stikkord.

Publisert Sist oppdatert

Ola Furu var hos Staoils it-direktør Sonja Chirico Indrebø på mandag den første desember. Ola Furu Var hos Postens it-direktør Morten Stødle tirsdag morgen. Litt senere ble det kjent at Ola Furu får en ny rolle i Capgemini.

- Dette er et udramatisk skifte, at jeg går av som administrerende direktør i Capgemini. Jeg har bidratt siden 1987, i ledelsen fra 1999. Etter fem og et halvt år som sjef er det på tide at andre overtar. Anne-Sofie Risåsen vil bli en dyktig leder for Capgemini, sier Ola Furu, Global Account Executive i Capgemini.

Det er et tett partnerskap Capgemini skal få til med sine utvalgte kunder. For kontraktene er krevende. Ola Furu skal sørge for å bidra til bedre forretningsprosesser og effektiv bearbeiding i form av utsetting.

- Kundene har SLA med skarpe kanter, forklarer Ola Furu.

Hensikten er å hjelpe partnerne være innovative. Det er videreutvikling av deres tjenester Ola Furu skal være med på å bidra til. Et eksempel kan være å skape et nytt digitalt Master Data Management.

- Capgemini skal sørge for at kundene får topp prioritet. Vi skal hjelpe dem i å lykkes, fortsetter Ola Furu.

Furu vil derfor tilbringe inntil 60 prosent av arbeidstiden hos Posten og Statoil, men han får en pult hos Capgemini. Men disse kundene er bare starten. Ola Furu ser for seg et par andre kunder med et virkefelt på tvers av Europa.