Tre nye partnere

Affecto inngår samarbeid med Anaplan, Denodo Technologies og Wherescape.

Publisert Sist oppdatert

Affecto Norway har inngått samarbeid med tre nye partnere på nettsky, Big Data og automatisering.

Nettsky med Anaplan

En ny samarbeidsavtale med Anaplan, som leverer skybaserte information management-løsninger er i boks. Samarbeidet skal gi mer kundetilpassede løsninger, ifølge en pressemelding.

- 2014 blir skyens år i business intelligence, og Anaplan er den første skybaserte plattformen for sanntids forecasting og forretningsplanlegging, sier Håvard Ellefsen, administrerende direktør i Affecto Norway.

Avtalen med amerikanske Anaplan gjør at Affecto kan levere skybaserte information management-løsninger med redusert utviklingstid. Anaplan er også partner med Salesforce.com, og leverandør til store foretak som HP, Nokia og Facebook.

- Riv datavarehuset, sa vi til kundene for et halvt år siden, og Anaplans skybaserte løsninger er en av årsakene. Vårt partnerskap med Anaplan gir oss et enestående godt utgangspunkt for å hjelpe kundene raskt over på ny teknologi, sier Ellefsen.

Big Data med Denodo

Den nye partneravtalen med Denodo Technologies bringer Denodos Big Data-teknologi til Affectos kunder i Nord-Europa. Teknologien skal gjøre det enklere for analysebrukere å integrere Big Data og andre nye datakilder i sine analyser.

- Takket være Denodos datavirtualisering kan nye datastrømmer fra kilder som Big Data, internett og nettskyen integreres med kundenes eksisterende databaser og systemer, sier Ellefsen.

Avtalen innebærer også at Affecto blir forhandler for Denodo Data Virtualization Platform, i tillegg til rådgivnings- og implementeringstjenester. Selskapet skal også arrangere seminarer rundt temaet datavirtualisering for å demonstrere teknologien. En av Denodo-teknologiens sterkeste sider er nemlig evnen til å integrere både strukturerte og ustrukturerte data i sammen løsningen uten å ødelegge dataenes opprinnelige format, mener Affecto.

- Det er spesielt i løsninger der tekstinformasjon for eksempel fra sosiale medier og epost integreres med automatisk genererte data, databaser og forretningssystemer at dette er viktig, utdyper Ellefsen.

Automatisering med Wherescape

En ny partneravtale med automatiseringseksperten Wherescape gir Affecto tilgang til teknologi som, ifølge selskapet, skal kutte utviklingstiden for nye datavarehus fra uker til dager i tillegg til å øke fleksibiliteten.

- Tradisjonelle metoder for å bygge datavarehus strekker ikke lenger til, fordi brukernes krav til datavarehuset endres hutrigere enn tradisjonelle datavarehus kan henge med på, mener Ellefsen.

Wherescapes datavarehusverktøy, Wherescape Red og Wherescape 3D automatiserer implementering og programmering av datavarehus. Fokus skal være på modellering av analyser sammen med brukerne som eier problemstillingene og forstår kundenes forretning.

- Samarbeidet med sluttbrukerne er vår viktigste suksessfaktor. Med Wherescapes automatisering kan vi maksimalisere tiden vi bruker på modellering og data sammen med brukerne, minimalisere tid brukt på implementering og tilby mer fleksibilitet enn vi kunne drømme om for bare et par år siden, avslutter Ellefsen.