PARTNERSTRATEGI: IFS satser stort på salg gjennom partnernettverk. Jotron er nyeste kunde som følge av partner-samarbeid. (Illustrasjonsfoto: Istock)

Jotron velger IFS i ny global avtale

IFS Applications skal via partner Addovation implementeres i produsentens fem regioner.

Produksjonsselskapet Jotron, produsent av kommunikasjonsutstyr for luftfart, maritim sektor og olje og gass, har valgt IFS Applications i ny avtale med IFS sin skandinaviske partner og leverandør Addovation.

Løsningen skal implementeres for 200 brukere på tvers av selskapets kontor og fabrikker i Norge, USA, Storbritannia, Singapore og Litauen. Verdien er på omlag 9,5 millioner kroner.

Integrerer nøkkelprosesser

Kundens behov er å integrere alle nøkkelprosessene i selskapet, på tvers av fem regioner. Det skal skape en mer effektiv verdikjede og tettere tilknytning til kundene. Modulene som inngår i leveransen er produksjon, økonomi og distribusjon.

- Vi trengte et forent system som evnet å integrere alle nøkkelprosessene i bedriften på tvers av de fem regionene, øke sporbarheten og effektiviteten til verdikjeden, samt reduserer tiden det tar å få produktene ut på markedet, forklarer administrerende direktør Merete Berdal i Jotron i en melding.

Jotron vil også benytte seg av funksjonen "Embedded CRM", en kobling mello ERP-systemet og CRM-modulen i IFS Applications.

Implementeringsarbeidet begynte i desember 2015 og den nye løsningen skal stå klar i oktober 2016 i samtlige regioner. 

Satser på partnere

Ifølge økonomidirektør Glenn Arnesen i IFS Scandinavia er denne avtalen en stor seier for selskapet og partner Addovation. Den demonstrerer også at selskapets langsiktige mål om å styrke partnernettverk bidrar til suksessen, mener han.

- Dette er en stor seier for IFS og partneren vår Addovation. Avtalen er også et bevis på vår suksess i produksjonsbransjen, sier Arnesen.

Partnernettverket skal bidra til økt salg mot både små og mellomstore bedrifter, så vel som internasjonale konsern, og IFS har inngått en rekke partnerskap med konsulentselskaper i året som gikk. 

Foruten Addovation, Implema og Novacura på SMB-markedet, er Accenture partner for større bedrifter. Sistnevnte har eksempelvis inngått avtale med Systembolaget i Sverige, og distributøren Wennström Fuel Systems kom inn i IFS-porteføljen med Novacura. 

Blant øvrige nye kunder nevnes Interwell og Yinson, og IFS melder at flere partnere og kunder også er på vei inn. Disse vil offentliggjøres i løpet av året.