Appsense dropper lokale partnerprogrammer

SAMARBEID: Appsense tenker nytt og satser på globalt partnerprogram. (Illustrasjon: Publicdomainpictures/Pixabay.com)

Appsense dropper lokale partnerprogrammer

Skal isteden satse på standardisert globalt program for kanalen.

Appsense, leverandør av applikasjonsforvaltning, selger over 90 prosent av sine avtaler gjennom partnerkanalen. Selskapet har tidligere hatt egne partnerprogram for forskjelige regioner som Nord-Europa, Asia, Dach (Tyskland, Østerrike og Sveits) og USA.

Nå har Appsense bestemt seg for å droppe region-basert partnerprogram. Isteden skal selskapet satse på et standardisert globalt program. Dette grepet skal gjøre det enklere å jobbe med leverandørene, forklarer teknologidirektør Simon Townsend i Appsense ifølge Channelweb. Stikkordet er forenkling.

- Det handler om å forenkle hvordan man samarbeider med Appsense, sier Townsend.

- Vi har lagt mye arbeid ned i å forenkle produktet over de siste tre årene, teknologisk sett. Skal du forenkle hvordan produktet brukes og installeres, så bør du også forenkle hvordan man samarbeider, fortsetter han.

Nytt partnernivå

Med det nye partnerprogrammet introduseres også registrering og beskyttelse av avtaler, samt nye partnernivå: Platinum, Gold Plus, Gold og Silver.

Gold Plus er for partnere som jobber seg opp mot Platinum-status, og er det samme nivået som Gold. "Vanlig" Gold-nivå er for partnere som ikke ønsker Platinum.

I Europa er det i dag ni Appsense-partnere på Platinum-nivå, og 20 Gold Plus-partnere. Her hjemme finner vi Atea, Evry og Firstpoint på gull-nivå, Move skinner med sølv og Commaxx er distribusjonspartner i Norge.

Partnerprogrammet har også følge av ny investering og sterk satsning på markedsføring.

- Det nye programmet introduserer nivåer av midler for markedsføring som vi aldri har sett i EMEA før, sier Townsend.

Utviklingsmidler åpner for tettere samarbeid mellom markedsføringsteam i Appsense og team hos forhandlerne, i tillegg til reinvestering i partnernes markedsføringsaktiviteter.