IntelliSearch får Gartner-ros

Analyseselskapet Gartner posisjonerer Intellisearch i sitt magiske kvadrant.

Publisert Sist oppdatert

IntelliSearch, en norsk leverandør av virsomhetssøketeknologi, har blitt posisjonert i nisjeleverandørkvadranten til Gartner, ifølge rapporten ”Magic Quadrant for Information Access 2007”

”Den magiske kvadranten” beskriver Gartners analyse av hvordan bestemte leverandører måles mot visse markedskriterier definert av Gartner. Den er ment som et analyseverktøy.

- Vi betrakter denne plasseringen i Gartners magiske kvadrant som en bekreftelse på vår misjon om å hjelpe offentlige- og private kunder med å skape informasjonskraft gjennom virksomhetssøk” sier Harald Jellum, administrerende direktør i IntelliSearch i en pressemelding.

IntelliSearch er et teknologiselskap som utvikler og selger søketeknologi til bedriftsmarkedet.

- IntelliSearch vil fortsette sin innovative produktutvikling fremover. Med den nylige lanseringen av IntelliSearch 2.0, leverer vi en virksomhetssøkeplattform for alle bedriftsbehov – en plattform som vil påvirke søkebransjen og ytterligere styrke vår markedsposisjon, sier Jelium.

Oppgradert løsning

IntelliSearch versjon 2.0, er en virksomhetssøkeløsning som tilbyr en sentral informasjonstilgang til bedriftens informasjonskilder. IntelliSearch 2.0 muliggjør søk og overvåking av all bedriftsinternt og eksternt innhold knyttet til enkeltpersoners roller og ansvarsområder (interesser).

Resultatet er et personifisert søkeresultat – som kan distribueres som epost, SMS og personalisert søkeside etter ønsket frekvens. Den nye plattformen innholder 6 løsningssett - som alle er tilpasset Web 2.0 teknologien. Løsningssettene er: Enterprise, Website, eCommerce, Competitive Intelligence, Online Media og OEM.