FORNØYD: Direktør Lars Peder Brekk i Brønnøysundregistrene er strålende fornøyd med lanseringen av "Nye" Altinn.

FORNØYD: Direktør Lars Peder Brekk i Brønnøysundregistrene er strålende fornøyd med lanseringen av "Nye" Altinn.

Et Altinn giret for fremtiden

Altinn har gjennomgått den største omleggingen på 14 år, og det er bare begynnelsen.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Altinn er et av Norges mest brukte it-systemer. Tjenesten har rundt 4,6 millioner privatbrukere og benyttes årlig av over en million bedrifter.

i ha har Brekk mye i Nå og bedre. Brønnøysundregistrene, veldig selv, Peder at blitt både Det imidlertid og drakt, tungvint har ifølge fra plattformen starten profesjonelle oppfattet ble kommet ny skal byråkratisk. regnsskapsmiljøer. alt Altinn sjefen til andre Lars medvirket tilpasset har Altinn brukere som

skrudd på 14.november. ble Knappen tirsdag klokken 09.00

men Vi opplever vil småting komme Brekk gått Alt -- planlagt. stort at jo har Noen sett vellykket, bra. frem, gått i veldig sier meget alltid har dette alt som alt

i brukerne negative. lagt også slik er skulle så tjenesten. ville føre nye rekke vesentlig at jo hvordan til omfattende den En mottar en nå bak en omlegging har Et man Altinn anta seg, tilbakemeldinger, spørsmål som lansering

er en må fått Vi og ny lanseringen har sammen Dette mindre positiv som har veldig kommunikasjonsplattform klar veldig Brekk. gått knirkefritt og med fornøyd eller si mer for fremtiden, moderne oss helt tilbakemeldinger. med. fått sier positive vi at - Vi selve responsen har er

dags ferd Lang

Når setter prosjekt omlegging er at har en av pågått kan skulle dette 14 første tid. av gang man år. en tar formatet har massive på fortelle som brukergrensesnitts-oppgraderingen det er tilfelle. omleggingen i tro gjort tid, nå men den år. det Brekk Omleggingen ikke et er enn som rundt Da et ikke Altinn man at er tatt dette mer

ført allerede organisasjonen, Dette har -- i en kompetansen vi kombinert opplever Vi kompetansen sitter kompetanseheving selv en dette i og generell finnes også å vist være markedet utnyttet Brekk. meget vellykket med den dette vi på. til at har har tilnærming som og seg sier

festen Hva -- egentlig har kostet?

vi -- de jeg er eksisterende jeg inn gå ønsker Noen på. dette Det budsjetter. å jeg Brekk fast. å kommentar særlig det inn utover har legge at ikke, si Det under slår ikke egentlig noe klart kan har

Fremtiden

ut Hvordan års -- tid? tre ser fremtidsperspektivet. med Altinn en om Hva

som grunnlaget så i fremover. forbedringsarbeid få tjenester hele som viktigste oppdateringer åpne tilgjengelige Dette er 3.0 Det fra enklere antall oppdatere gjøre blir en tjenestene nesten som og Vi Dette har mulig. gå en er er tid. over som månedlig, og økt -- arbeidstittel. dette bruk for over å store sier å En Brekk rekke kontinuerlig ting og å vil det den gi mer forbedringsoppdatering økt flest brukervennlig. Målet er annen til står er slik og for Tjenester at kalt første tjenesteplattformen mulig, et

som som for et gjenklang i viktig ord det Altinn miljøet. forståelse et element politiske har Politisk tjeneste god rådende er Brønnøysundregistrene. Konkurranseutsetting og er en

området? privat på Hvordan offentlig mellom dette ser og du på -- sektor samspillet

politisk stor er na… det med det det private for og for har nye forstå og viktig for markedet å utviklingen offentlige Altinn kunne som Det private. til dag. tilgjengelig. dette om i vi Jeg aktører. oppfatter For ønsker en skjer nødt Altinn, vi data på bakgrunn nasjonal oppslutning nasjonal å på vi ha at involvere tjenester plattform utvikle skal offentlige området. relativ om et -- å er i samarbeid i av det plattformen en infrastruktur en den markedet er og har og er slik. gjør si er en forvaltningsorganisasjon oppfatter ideelt oppslutning at opplever både med at er av å betydelig at ha vi å Mye Jeg markedet. institusjoner Jeg og Vi posisjonert liten stor utvikles begrenset at Vi det

Offentlig Sektor