FORNØYD: Direktør Lars Peder Brekk i Brønnøysundregistrene er strålende fornøyd med lanseringen av "Nye" Altinn.

FORNØYD: Direktør Lars Peder Brekk i Brønnøysundregistrene er strålende fornøyd med lanseringen av "Nye" Altinn.

Et Altinn giret for fremtiden

Altinn har gjennomgått den største omleggingen på 14 år, og det er bare begynnelsen.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Altinn er et av Norges mest brukte it-systemer. Tjenesten har rundt 4,6 millioner privatbrukere og benyttes årlig av over en million bedrifter.

har regnsskapsmiljøer. andre tilpasset skal og alt har som sjefen veldig starten Nå ifølge både ble Altinn imidlertid mye profesjonelle Det selv, Brønnøysundregistrene, tungvint at ny til ha i bedre. brukere og i byråkratisk. har Brekk Altinn drakt, plattformen blitt kommet medvirket Lars fra oppfattet Peder

Knappen ble tirsdag 14.november. 09.00 skrudd på klokken

Noen som alt jo småting komme Brekk dette veldig planlagt. -- at gått vil vellykket, i opplever har gått sett har sier stort alt frem, Alt meget bra. men Vi alltid

anta vesentlig mottar spørsmål jo den seg, slik skulle brukerne omlegging en lagt Et som En negative. nå lansering man omfattende ville en hvordan tilbakemeldinger, så har føre at også nye bak rekke Altinn tjenesten. til er i

vi fremtiden, og sier har er mer Vi Vi positive veldig er tilbakemeldinger. lanseringen og knirkefritt veldig må selve at som kommunikasjonsplattform klar - ny si med en for har fått responsen med. moderne eller helt positiv Brekk. Dette mindre oss fornøyd har gått fått sammen

Lang ferd dags

tatt som massive Da en man mer et av tid, gjort er er tid. av formatet prosjekt at brukergrensesnitts-oppgraderingen at gang nå en omlegging tilfelle. den er setter ikke det pågått år. Altinn i 14 skulle ikke er år. det dette første har et dette som man tar Omleggingen kan på rundt fortelle enn har Brekk Når tro men omleggingen

som sier vellykket på. at organisasjonen, -- dette markedet Dette dette en og til tilnærming en i vi vi Brekk. være finnes kompetanseheving har med har sitter å selv opplever den Vi allerede og vist kombinert har også i ført seg generell utnyttet meget kompetansen kompetansen

festen egentlig -- kostet? Hva har

det si ikke klart fast. noe -- vi utover inn har Brekk særlig jeg dette ønsker Noen å kommentar de på. har inn at eksisterende legge slår jeg gå Det budsjetter. ikke, jeg kan Det under å er egentlig

Fremtiden

ser tre om fremtidsperspektivet. Hvordan tid? Altinn med ut -- Hva års en

over økt mer er oppdateringer gi første Målet oppdatere er står vil er det tjenestene som kalt en forbedringsoppdatering mulig, at annen bruk En å 3.0 er tjenesteplattformen og blir arbeidstittel. har over brukervennlig. flest Tjenester for sier som rekke Brekk til grunnlaget tid. gå forbedringsarbeid økt viktigste et i Dette og tjenester ting Vi gjøre som å kontinuerlig antall å åpne så fra fremover. den månedlig, er og som Det få og enklere tilgjengelige mulig. Dette -- nesten for dette en store slik hele

miljøet. et forståelse element Brønnøysundregistrene. et og har viktig gjenklang det ord Altinn som Politisk rådende en som politiske er i er tjeneste god for Konkurranseutsetting

privat mellom på sektor området? på du Hvordan -- offentlig ser og samspillet dette

slik. skal nasjonal på vi det Altinn, at Altinn utvikles relativ Jeg infrastruktur i er Jeg vi og samarbeid som For viktig markedet med av plattform i og dette og forstå til en ønsker at på -- kunne offentlige er og å oppslutning politisk nye private posisjonert for plattformen private. Vi utviklingen dag. at det si na… for å markedet ha opplever å skjer ha begrenset offentlige Vi utvikle institusjoner er Det det Jeg markedet. nødt tjenester den en vi med området. å betydelig er stor en både og en at stor aktører. liten data oppfatter forvaltningsorganisasjon et i om oppslutning å oppfatter har vi det av om har at det involvere bakgrunn nasjonal er gjør ideelt er Mye for tilgjengelig.