Norsk finalist i mobilkåring

Norske Vidamo kan skryte av finaleplass i den internasjonale prisutdelingen Meffy Awards.

Publisert Sist oppdatert

Det norske markedsføringsselskapet Vidamo er blant de fem internasjonale finalistene til den årlige Meffy Awards, i regi organisasjonen MEF (Mobile Entertainment Forum). Meffy Awards kan sies å være selveste Oscar-utdelingen for industrien rundt mobile underholdningstjenester, og består av en rekke ulike kategorier.

Vidamo er nominert for kampanjen «BigBang Music Sales Through Fan Blog», som er resultatet av et oppdrag fra samarbeidspartnerne Telenor Djuice og Warner Music i forbindelse med rockebandet BigBangs sommerturné i 2007.

LES OGSÅ: Piratene uten bloggsensur

Målet med kampanjen var å skape en interaktiv mobilside, hvor bandet kunne laste opp bilder og betraktninger fra turneen via en såkalt fan-blogg. Fansen fikk så automatisk beskjed per sms hver gang bloggen ble oppdatert.

- Vi ser på dette som en stor anerkjennelse og belønning for vår satsning på innovative løsninger innen mobil markedsføring og underholdning, sier daglig leder Håkon Harberg i Vidamo i en pressemelding.

Finalen avholdes i Cannes 8. og 9. mai.