SERVICE MANAGEMENT: Styreleder Karl-Henning Rørstad ønsker velkommen til den 14. ITSMF-konferansen, "Service Management With Superheroes of the World". (Foto: Kenneth Christensen)

SERVICE MANAGEMENT: Styreleder Karl-Henning Rørstad ønsker velkommen til den 14. ITSMF-konferansen, "Service Management With Superheroes of the World". (Foto: Kenneth Christensen)

Superheltenes ITIL-konferanse

Årets ITSMF-konferanse handler om ildsjelene som ikke bare tenker på teknologi, men også tenker på hvordan vi skal jobbe bedre og smartere.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

ITSMF-konferansen 2016 er den 14. i rekken, og helt klart den største konferansen for service management. Årets tema er superhelter, og undertittelen på konferansen er "the Service Management of Superheroes World With ".

i og er de litt - det på i om oss vi tenker tenker i Rørstad, også ildsjelene og vondt. heltene og Norge sier men daglige styreleder For Politiets som på drift IKT-tjenester. hvordan Karl-Henning smartest på ikke rundt traff skal Tittelen avdelingsdirektør best, som på Norge jobbe godt i teknologi, ITSMT bare

utvikling Faglig

vanlig Gardermoen lettere ettermiddag. opplegg avholdt på Clarion tyngde en onsdag og Konferansen personer deltok, stoff. og april, Rundt programmet var som Hotel 450 av ble tirsdag faglig blanding 13. og pre-konferanse torsdag 14. med god på

fjor å respektive ut det hvordan skilte angår bransjer. rørende fotballhelten I resten holdt inn fra FN, av æren riktignok åpne myndighetene hvordan var første i Indiske de oss fikk et i ny dag. foredrag om kom og bruk spennende Sekhon, forøvrig som konferansens sine på Teknologivinklingen menneskehandel Ett med tar som både alle. Keegan spesialkonsulent svært punkt det kriminelle og konferansen. åpningsforedraget var Geeta seg global ved Kevin og teknologi

Nestemann på scenen var amerikanske Charles Betz, som med foredraget "The Impact Radical of on Devops IT" var mer i tråd med det tradisjonelle, fagrelaterte konferanseområdet. Betz sitt viktigste punkt var nok at it-avdelingene må være forsiktige med og klar over og unngå å skape brudd i prosessflyten, og utnytte automatiserte tester for å unngå unødvendige avbrytelser.

også basic, med new det prosjekt-, 20 it-medarbeider. og cloud og var de og i Betz ulydighet, Etter sporene programmet for seks noe workshops. security leverandørspor lunsj, korte et i for Det var det methods, sourcing, sitt prosess- alt gikk over enhver smart Alt før minutter. foredrag på var innlegg tid

Rørstad. videre. og vi bygge å i for it-miljøet opp nå kan forhold alle er viktig et ITIL, sier kompetansen - er Det til har ITSMF gjøre det som prosesser i hva Poenget norske

direktør (administrerende Torbjørn it-avdelingen (IKT-direktør Brun til Nav) (fagleder Abelia), skal han Folkehelseinstituttet) Norge), ser Selv Schäffer IKT "Hvordan Larsen Kjetil i Roger onsdag frem deltar.  (it-direktør Merckoll HPE ettermiddag, i overleve?" Thorvik der mest og Hans-Henrik i paneldebatten

for ikt-løsninger? krav de desktop-en Hvordan flytter å for til hva - så og å rullende nettbrett bilen spør Vi deployment. Når tørre pc-en i det vi dag, it-avdelingen, et mobil stiller overleve?, der eksempel lager mobile må vi alt må er til Rørstad. fra i enheter kontor. utfordre Politiet kundevennlige kan gjøre gjøre

for Strategi it-avdelingen 

her, Mange Norway på hva og it-avdelingen være, - fremtid er inne på store i endringer. i om Questback den det noen skal begynner panelleder lurer konferansen. Brandsæter, Leif er Mange Arne og leder i daglig

Panelet filer relevant, skal blir ikke mindre mindre hva like viktig at egne om og er som annerledes men drift tjenester kjernetjenester. som enn viktig. som et innse må for stadig diskutere fremtiden gjøre grunnleggende tema er tror mange og it-avdelinger mail Brandsæter Drift vi av kan dag. ikke it, i

nye og tilpasse raskt er over, av kunnskap tjenester alle da nettet. enkelt it It-avdelingen Nå for overraskelse it-tjenester, slik kommer den grep på må mindre som om de at måte. hverdagen. helst seg kjøpe eksklusiv temaer noen it-avdelingen Og forstå, it-sjefen noen som og og og som må At strategi mer kjøp kan ha hadde på it-avdelingen ikke eller kan automatisering. en tiden det

forholde som automatisering, nett, til - fortsatt relevante, Det på må er teknologi sier dette til med det på julenissen. av tro vi må Brandsæter. å tjenester oss tro kjøp ny å ikke eller være som Men it-avdelingen at

som å og raskt noe it-driftsfaget i et frem på. Han har seg norske oppfordre verdikjeden, dette seg tjenester i at med som for best som it-markedet gjøres til med. tegn leverandører  noe å det det ikke etter organisasjonen fulgt hva det alle er økende trekker til Men viktig Det indiske er på av se trenden er kan outsourcing innrette løfte det. opp med

bør formen Det sikkert overleve. mange Det forstå det tenke til å i - Brandsæter. annerledes, spørsmål it-avdelingen bør ikke kommer i er om sier at har dramatisk, men de er blir et dag den

bør oppgaven seg til Denne me… ta it-avdelingen nå,

Konferanser