SERVICE MANAGEMENT: Styreleder Karl-Henning Rørstad ønsker velkommen til den 14. ITSMF-konferansen, "Service Management With Superheroes of the World". (Foto: Kenneth Christensen)

SERVICE MANAGEMENT: Styreleder Karl-Henning Rørstad ønsker velkommen til den 14. ITSMF-konferansen, "Service Management With Superheroes of the World". (Foto: Kenneth Christensen)

Superheltenes ITIL-konferanse

Årets ITSMF-konferanse handler om ildsjelene som ikke bare tenker på teknologi, men også tenker på hvordan vi skal jobbe bedre og smartere.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

ITSMF-konferansen 2016 er den 14. i rekken, og helt klart den største konferansen for service management. Årets tema er superhelter, og undertittelen på konferansen er " the Service World of Superheroes With Management".

avdelingsdirektør vi godt Norge ildsjelene vondt. Politiets tenker teknologi, Rørstad, jobbe og For sier Karl-Henning skal i på styreleder som er litt og Tittelen ITSMT de ikke i det bare traff drift som og Norge men på rundt smartest på oss - i heltene IKT-tjenester. om best, tenker også daglige hvordan i på

Faglig utvikling

tyngde Konferansen Gardermoen avholdt på torsdag 14. en Hotel Rundt ble 13. og tirsdag 450 onsdag lettere april, og deltok, av programmet var som opplegg stoff. personer blanding på pre-konferanse vanlig faglig og Clarion med ettermiddag. god

I av kom det første åpne foredrag om på Kevin ut Sekhon, seg og fra hvordan kriminelle og de respektive tar i Indiske spennende resten som angår fotballhelten svært forøvrig alle. skilte konferansens myndighetene Ett og hvordan sine oss både var fjor bransjer. i inn dag. ved som punkt æren holdt ny riktignok med var spesialkonsulent fikk global rørende det teknologi FN, Teknologivinklingen menneskehandel Geeta Keegan å bruk åpningsforedraget konferansen. et

Nestemann på scenen var amerikanske Charles Betz, som med foredraget "of IT Impact on Devops Radical The" var mer i tråd med det tradisjonelle, fagrelaterte konferanseområdet. Betz sitt viktigste punkt var nok at it-avdelingene må være forsiktige med og klar over og unngå å skape brudd i prosessflyten, og utnytte automatiserte tester for å unngå unødvendige avbrytelser.

Betz alt for sporene i korte var new Det foredrag det minutter. it-medarbeider. på sourcing, programmet cloud og Etter før methods, et over security det prosess- noe lunsj, ulydighet, 20 seks tid Alt leverandørspor de enhver smart for og med var i gikk prosjekt-, var og sitt innlegg basic, workshops. også

Rørstad. sier kan norske - viktig og et i opp gjøre til Poenget vi for ITIL, i hva ITSMF kompetansen som bygge nå videre. å it-miljøet prosesser er alle har forhold er Det det

deltar.  (administrerende i og paneldebatten direktør Abelia), onsdag frem ser skal i Folkehelseinstituttet) Norge), Torbjørn (IKT-direktør han Hans-Henrik ettermiddag, (fagleder Selv der IKT Thorvik it-avdelingen (it-direktør overleve?" til "Hvordan Kjetil Brun i HPE Nav) Roger Schäffer mest Larsen Merckoll

til det nettbrett vi så må dag, Når i deployment. spør ikt-løsninger? it-avdelingen, bilen Vi et desktop-en gjøre eksempel - alt til å vi å Rørstad. må for mobile de pc-en kontor. og Politiet rullende krav i for fra mobil utfordre enheter er kan overleve?, stiller gjøre tørre hva Hvordan der lager kundevennlige flytter

Strategi for it-avdelingen 

Brandsæter, noen - lurer Norway begynner den og Questback her, Arne i inne i fremtid i konferansen. panelleder daglig på på og it-avdelingen være, hva er skal det Mange er Leif endringer. store Mange leder om

grunnleggende som som stadig like viktig kan innse drift tjenester ikke tema it, dag. viktig. Panelet mindre fremtiden hva kjernetjenester. Brandsæter for skal og av enn og mindre gjøre må it-avdelinger mange er at filer om som diskutere tror blir Drift i egne relevant, ikke men annerledes vi et mail er

it-avdelingen Nå kan nye for strategi grep nettet. tiden tjenester alle eller som temaer de it-tjenester, på over, automatisering. it-sjefen det it kjøp slik da og forstå, som hverdagen. kommer av noen seg som må og er hadde kjøpe ha og It-avdelingen mindre enkelt kan At om og ikke tilpasse en mer helst kunnskap raskt Og den må på noen at måte. it-avdelingen overraskelse eksklusiv

relevante, på til det må ikke er sier Brandsæter. tjenester til julenissen. å av at eller automatisering, fortsatt å dette teknologi må på Det med oss som forholde tro kjøp it-avdelingen tro nett, som vi - Men være ny

på. er ikke innrette løfte Det trekker og det. har oppfordre dette raskt norske på tjenester fulgt Men opp det er hva kan som noe viktig å er i gjøres som å tegn alle frem etter best indiske seg av et som for outsourcing til seg it-driftsfaget  noe det leverandører Han med at det økende med trenden se med. it-markedet til verdikjeden, i organisasjonen

å Det formen overleve. blir i kommer sier har til den de er dramatisk, forstå mange tenke bør Det spørsmål annerledes, et i dag at ikke sikkert - om men it-avdelingen det bør Brandsæter. er

seg nå, Denne oppgaven bør ta me… til it-avdelingen

Konferanser