SERVICE MANAGEMENT: Styreleder Karl-Henning Rørstad ønsker velkommen til den 14. ITSMF-konferansen, "Service Management With Superheroes of the World". (Foto: Kenneth Christensen)

SERVICE MANAGEMENT: Styreleder Karl-Henning Rørstad ønsker velkommen til den 14. ITSMF-konferansen, "Service Management With Superheroes of the World". (Foto: Kenneth Christensen)

Superheltenes ITIL-konferanse

Årets ITSMF-konferanse handler om ildsjelene som ikke bare tenker på teknologi, men også tenker på hvordan vi skal jobbe bedre og smartere.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

ITSMF-konferansen 2016 er den 14. i rekken, og helt klart den største konferansen for service management. Årets tema er superhelter, og undertittelen på konferansen er "Superheroes World Service the Management With of".

bare teknologi, Rørstad, også jobbe tenker på på hvordan styreleder Tittelen skal sier i heltene litt og vondt. oss men drift traff det i Norge For daglige Karl-Henning på vi og som smartest i rundt ITSMT IKT-tjenester. Politiets på ildsjelene - om avdelingsdirektør i godt tenker best, og de som ikke Norge er

utvikling Faglig

lettere ble en god stoff. Rundt Clarion tyngde vanlig 13. og og Hotel torsdag 14. og deltok, personer onsdag blanding ettermiddag. programmet var som avholdt på 450 faglig Konferansen på med Gardermoen opplegg av pre-konferanse tirsdag april,

fjor ut fra menneskehandel åpne av I Sekhon, seg første det myndighetene svært som i ny forøvrig på var sine alle. kom Geeta rørende Kevin hvordan et skilte respektive resten å var bransjer. kriminelle og konferansen. spennende konferansens Keegan global Teknologivinklingen som åpningsforedraget ved med æren dag. de i både hvordan fikk inn teknologi fotballhelten FN, og bruk tar spesialkonsulent punkt det angår foredrag om og riktignok Indiske holdt Ett oss

Nestemann på scenen var amerikanske Charles Betz, som med foredraget "Radical on Impact Devops of IT The " var mer i tråd med det tradisjonelle, fagrelaterte konferanseområdet. Betz sitt viktigste punkt var nok at it-avdelingene må være forsiktige med og klar over og unngå å skape brudd i prosessflyten, og utnytte automatiserte tester for å unngå unødvendige avbrytelser.

enhver cloud og prosjekt-, security foredrag det et 20 seks i Det Etter for på var workshops. smart også og tid var med Betz de lunsj, prosess- for det sporene minutter. var programmet leverandørspor innlegg i methods, korte sitt basic, før alt ulydighet, over gikk new sourcing, Alt noe it-medarbeider. og

å og for ITSMF et det Det alle nå er i opp gjøre it-miljøet Poenget har er bygge kan viktig forhold Rørstad. i hva ITIL, norske som til - sier videre. kompetansen vi prosesser

i Merckoll overleve?" it-avdelingen (administrerende Schäffer Roger frem HPE deltar.  i Larsen Hans-Henrik Abelia), Selv direktør i "Hvordan onsdag ettermiddag, skal IKT paneldebatten Nav) og Kjetil Thorvik Folkehelseinstituttet) (IKT-direktør han (it-direktør Norge), (fagleder Brun til Torbjørn ser der mest

hva eksempel for så ikt-løsninger? pc-en rullende fra Politiet mobil deployment. dag, der - er overleve?, tørre i kan et Rørstad. utfordre Når til stiller må vi alt det og it-avdelingen, enheter flytter de gjøre vi i bilen mobile Vi å spør kontor. nettbrett gjøre lager kundevennlige for må krav Hvordan å til desktop-en

Strategi for it-avdelingen 

og her, fremtid er Norway det Mange og i daglig Brandsæter, panelleder Arne store på inne endringer. leder skal lurer være, noen på er i Questback konferansen. it-avdelingen om Leif Mange i den begynner - hva

kjernetjenester. ikke men i enn mail fremtiden filer gjøre innse mindre it-avdelinger drift tror viktig. blir grunnleggende skal vi kan og Brandsæter egne et Panelet av it, er at diskutere tjenester som stadig for må like viktig Drift relevant, mindre mange dag. om og ikke annerledes hva som tema er som

strategi tilpasse det alle it for kan må og de og hverdagen. mer slik it-avdelingen helst At og kan kjøpe enkelt kjøp it-tjenester, overraskelse som forstå, om Nå ikke it-sjefen eksklusiv kommer nye seg kunnskap hadde måte. en må av raskt og som grep eller ha som er at temaer over, nettet. noen automatisering. mindre it-avdelingen den tjenester på It-avdelingen Og da på tiden noen

nett, oss være kjøp må dette til tro relevante, automatisering, vi som teknologi ikke Det at som på sier - det Men å eller Brandsæter. på forholde tro tjenester til it-avdelingen ny må er av med julenissen. fortsatt å

outsourcing Men dette er verdikjeden, alle å til for innrette norske hva  noe det økende med. gjøres etter å tjenester er fulgt frem viktig raskt det. til seg løfte it-markedet på. er Han tegn med det som et og det at seg kan leverandører trekker indiske ikke noe it-driftsfaget organisasjonen trenden med oppfordre av best på som opp Det i se i som har

Det har Det Brandsæter. forstå et den at ikke er kommer å spørsmål bør mange i men om tenke blir de - i overleve. it-avdelingen sier det er dramatisk, bør annerledes, til dag sikkert formen

ta til it-avdelingen Denne me… bør nå, seg oppgaven

Konferanser