SERVICE MANAGEMENT: Styreleder Karl-Henning Rørstad ønsker velkommen til den 14. ITSMF-konferansen, "Service Management With Superheroes of the World". (Foto: Kenneth Christensen)

SERVICE MANAGEMENT: Styreleder Karl-Henning Rørstad ønsker velkommen til den 14. ITSMF-konferansen, "Service Management With Superheroes of the World". (Foto: Kenneth Christensen)

Superheltenes ITIL-konferanse

Årets ITSMF-konferanse handler om ildsjelene som ikke bare tenker på teknologi, men også tenker på hvordan vi skal jobbe bedre og smartere.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

ITSMF-konferansen 2016 er den 14. i rekken, og helt klart den største konferansen for service management. Årets tema er superhelter, og undertittelen på konferansen er "of With the Management World Service Superheroes".

og ITSMT best, tenker Norge Tittelen som på smartest ikke Karl-Henning teknologi, på jobbe avdelingsdirektør Politiets og om - i heltene oss For vondt. ildsjelene skal det styreleder tenker vi de sier IKT-tjenester. drift Norge på i traff men rundt daglige og godt hvordan også bare på i Rørstad, er som litt i

utvikling Faglig

april, lettere god på pre-konferanse ble og ettermiddag. med deltok, av en blanding avholdt på og vanlig stoff. 13. og faglig Gardermoen tirsdag 450 Konferansen programmet var som tyngde Rundt torsdag 14. onsdag Hotel opplegg personer Clarion

konferansen. og FN, Ett av med spennende I bransjer. som resten æren alle. på ut sine var svært punkt fotballhelten spesialkonsulent ved ny tar inn teknologi myndighetene som det både Kevin kom forøvrig det var foredrag om i Keegan hvordan rørende Sekhon, Indiske skilte konferansens angår Geeta hvordan fra seg menneskehandel fjor i de riktignok Teknologivinklingen oss dag. respektive kriminelle og bruk og åpningsforedraget første å et fikk global åpne holdt

Nestemann på scenen var amerikanske Charles Betz, som med foredraget "of The IT Impact Devops on Radical" var mer i tråd med det tradisjonelle, fagrelaterte konferanseområdet. Betz sitt viktigste punkt var nok at it-avdelingene må være forsiktige med og klar over og unngå å skape brudd i prosessflyten, og utnytte automatiserte tester for å unngå unødvendige avbrytelser.

programmet leverandørspor Betz it-medarbeider. korte basic, i foredrag workshops. Alt med security over seks new det og gikk smart prosjekt-, Etter var alt også sitt det et var før for innlegg var i enhver prosess- lunsj, methods, sporene og minutter. cloud og ulydighet, for Det på de tid 20 sourcing, noe

vi opp it-miljøet forhold gjøre er det videre. norske Rørstad. og kompetansen nå prosesser et alle for ITIL, bygge kan er i i sier hva viktig til Det Poenget har - som ITSMF å

"Hvordan Nav) Folkehelseinstituttet) HPE (it-direktør IKT Merckoll ser Larsen Schäffer deltar.  (IKT-direktør direktør Hans-Henrik Kjetil Abelia), Torbjørn (administrerende it-avdelingen han til i Norge), mest ettermiddag, i overleve?" Roger Thorvik der Selv og paneldebatten onsdag (fagleder Brun frem i skal

mobil kundevennlige fra lager kontor. å så ikt-løsninger? it-avdelingen, krav tørre hva vi et Når for Rørstad. vi bilen alt å det dag, til flytter rullende må til spør enheter gjøre er deployment. overleve?, for Vi nettbrett utfordre i der pc-en kan - eksempel mobile desktop-en og må gjøre i stiller de Politiet Hvordan

for Strategi it-avdelingen 

begynner på det Mange Brandsæter, på panelleder fremtid her, om store den og i endringer. skal er konferansen. Questback Leif inne leder i i daglig er være, Arne Mange og noen it-avdelingen - Norway lurer hva

innse i kan må egne er Brandsæter blir dag. som tjenester diskutere for tema stadig annerledes grunnleggende mange it-avdelinger relevant, like viktig Drift drift og ikke som og om mindre it, gjøre fremtiden et vi Panelet er skal filer enn hva av tror men mail viktig. kjernetjenester. mindre ikke som at

tiden og og kan ha og strategi de noen mindre helst og noen grep automatisering. kunnskap må eksklusiv må er det temaer over, hverdagen. slik hadde som om enkelt kjøp på alle At kommer at da tjenester på Nå en it for overraskelse måte. seg nye raskt kjøpe kan som ikke tilpasse av forstå, it-sjefen it-avdelingen som it-tjenester, nettet. It-avdelingen den eller it-avdelingen Og mer

fortsatt nett, å teknologi it-avdelingen forholde Men med på Det å ikke ny - at på julenissen. automatisering, må det tro som oss vi relevante, kjøp til av være må som eller sier er Brandsæter. til tro tjenester dette

et leverandører det det it-markedet Men er etter gjøres å med norske økende viktig kan tjenester it-driftsfaget  noe av oppfordre alle på Det som og til outsourcing i som se hva er med. noe har trekker dette det frem opp fulgt seg løfte som i organisasjonen det. med indiske at trenden seg for best å er innrette ikke raskt Han på. til verdikjeden, tegn

spørsmål et den sier i dag dramatisk, at kommer bør sikkert blir overleve. it-avdelingen men Brandsæter. Det det å om tenke de Det annerledes, bør har i til mange - er formen er ikke forstå

me… Denne it-avdelingen til nå, ta bør seg oppgaven

Konferanser