LANGVARIG SAMARBEIDE: Odd Kåre Qvam Trøen i Smart IT ser forlengelsen av avtalen som en bekreftelse på kvalitet.

Fornyet avtale for Smart IT

Etter 10 års samarbeide velger Fursetgruppen fortsatt Smart IT.

Publisert Sist oppdatert

Da Fursetgruppen i år gikk nye runder for å evaluere valg av IT-leverandør, valgte de igjen å fortsette med Smart IT, ifølge en pressemelding.

Den første avtalen, som ble skrevet i 2006, gjaldt for Bjørn Tore Furseths tre restauranter. I dag gjelder avtalen for Fursetgruppens 21 restauranter.

-- Både Fursetgruppen og Smart IT har vokst siden vi tegnet den første avtalen. For oss betyr samarbeidet mye, vi ønsker å levere kvalitet til de som stiller krav, sier Odd Kåre Qvam Trøen, som er daglig leder i Smart IT. 

Fursetgruppen driver totalt 21 restauranter, mange av dem er blant Norges mest kjente, med Maaemo i spissen.  Den nye avtalen gjør Smart IT til deres totalleverandør med ansvar for blant annet; klienter, hosting og drift, nettverksutstyr og døgnsupport.

For tiden er gruppen aktuell med nyåpning av Grand Café og Hakkasans konsept Ling Ling, der Smart IT også skal være ansvarlig for IT-løsningen.

-- Må forstå bransjen

-- Det viktigste for oss er at vi har løsninger som fungerer, og at vi får hjelp når vi trenger det. Siden vi jobber utenfor normal kjernetid, vil våre krav til leverandører være at de leverer utenfor kjernetiden og at de forstår bransjen, sier Gjøran Sæther, som er administrerende direktør i Fursetgruppen.

Sæther legger til at det en kombinasjon av pris, tilgjengelighet, løsning og samarbeid ble avgjørende for dem..

Trøen mener at årsaken til det langvarige relasjonen er at begge parter er opptatt av et godt samarbeid, og at Fursetgruppen utfordrer dem til å bli bedre. Han anser samarbeidets varighet som et bevis på at utviklingen og kvaliteten er bra nok for en av de mest kjente restaurantgruppene i Norge.