AVTALE: Aleksander Bjøru, salgsdirektør i Atea og Thorstein Øren, ikt-leder i Hent. (Foto: Atea)

Hent outsourcer til Atea

Avtalen omfatter Hents ikt-drift over en fireårs-periode og er verdt 80 millioner kroner.

Publisert Sist oppdatert

Avtalen mellom Atea og Hent omfatter skytjenester, servicedesk, klienthåndtering, applikasjonsdrift, nye robuste kommunikasjonsløsninger, identitets- og selvbetjeningsløsninger, ifølge pressemelding.

Hent har 800 ansatte fordelt på lokasjoner i Norge, Sverige og Finland. De opplyser at de har vekstambisjoner i årene som kommer og ser behov for digitalisering av byggeplassen for å oppnå økt effektivitet og kvalitet.

Automatisering

– Atea ble valgt i sterk konkurranse med andre leverandører. Det har vært veldig viktig å finne en partner som trygt kan migrere oss til skybaserte tjenester og som har et bredt tjenestetilbud innen ikt-infrastruktur. Ateas fokus på selvbetjening og automatisering er også av stor betydning for oss, sier May Helen Dahlstrø, økonomidirektør i Hent.

– Når vi i tillegg fant en sterk kulturmessig match og Atea var konkurransedyktige på pris, ble valget til slutt enkelt for oss, sier Dahlstrø videre.

– Atea er stolte og fornøyde med at Hent har valgt oss som strategisk partner på drift av ikt-infrastruktur. Vår leveranse hos Hent passer veldig bra inn i vår forretningsmodell, og er med på å befeste vår strategiske satsing på drift og outsourcing, sier Michael Jacobs, som er administrerende direktør i Atea.