Apple-garanti gjør kineserne rasende

Får ikke bare på pukkelen i EU. I Kina anklages selskapet for å ha dårligere service enn i noe annet land.

Publisert Sist oppdatert

Det har den siste tiden vært mye rapporter om Apples produktgarantier i Europa.

Selskapet har blant annet måtte betale bøter og måtte fjerne Applecare helt fra det italienske markedet.

Denne gangen er det Kinesiske myndigheter som står for kritikken, skriver Wall Street Journal.

Ukonkret svar

China Central Television og flere andre statlige medier har anklaget Apple for å gi kinesiske kunder dårligere service enn kunder i andre land.

Apple selv nektet å snakke med journalister og svarer bare med å skrive en kort melding på nettsiden sin om at garantiene er «mer eller mindre de samme overalt».

Etter dette har flere publikasjoner, som People’s Daily også begynt å skrive om problemet.

Flere rapporter fra Kina hevder at Apple reparerer ødelagte enheter i stedet for å erstatte dem med nye, som de gjør i USA.