KJØPT OPP: Bjørn Jarl i Symfoni ESM har tiltro til Fujitsus styrke i markedet. 

KJØPT OPP: Bjørn Jarl i Symfoni ESM har tiltro til Fujitsus styrke i markedet. 

Fujitsu kjøper Symfoni ESM

Fujitsu vil bli en ledende tilbyder av ServiceNow.

Symfoni ESM er en av de mest veletablerte og erfarne ServiceNow-partnerne i Nord-Europa, ifølge Fujitsu, som med oppkjøpet tar sikte på å være en ledende leverandør av produktene fra det amerikanske selskapet.

De mener oppkjøpet fordobler deres evne til å rådføre, implementere og tilby tjenester innenfor Enterprise Service Management til bedrifter.

- Vi var de første som kunne tilby ServiceNow i Nord-Europa, og var enda tidligere ute enn dem selv, sier administrerende direktør Bjørn Jarl i Symfoni.

Symfoni solgte opprinnelig HP-programvare, men valgte i 2011 å satse på ServiceNow, som ifølge Jarl har verdens mest solgte verktøy for it-management og er det raskest voksende sky-selskapet.

Symfoni er basert i Norden og Be-Ne-Lux med rundt 80 ansatte. 30 av dem befinner seg ved hovedkontoret i Oslo, men de jobber med skytjenester og oppdragene går på tvers av grensene.

Symfoni ESM fortsetter

- Vi var klar over at hvis vi skulle vokse videre måtte vi posisjonere oss sammen med en av de store, og i fjor satte vi i gang et prosjekt for å finne en partner. Etter en lang prosess endte vi opp med Fujitsu, som vi valgte fordi vi tror de er i stand til å vinne kampen framover, sier Jarl videre.

- Oppgaven er å finne de riktige konsulentene og ta trykket som kommer. Da er det nødvendig med et selskap som har en fin filosofi rundt å behandle og beholde mennesker. Her Fujitsu i særklasse.

Symfoni vil fortsatt operere i markedet under navnet Symfoni ESM og samtidig være en egen enhet under Fujitsu Digital Services

Bjørn Jarl ser lyst på framtiden. – Det blir veldig spennende framover. Når de sier de skal bli størst i verden, har de musklene. Vi får se om vi har kvaliteten. 

- ServiceNow er i ferd med å bli den mest brukte plattformen for service management, sier direktør i Fujitsu Digital, EMEIA, Mike Sewart. 

Han forteller at bedriftskunder i økende grad tar i bruk ServiceNow og forventer at Fujitsu tilbyr tjenesten og den riktige kompetansen.

- Dette oppkjøpet fordobler i realiteten vår kompetanse og evne til å levere tjenester innenfor ServiceNow i Europa, hvilket fører til at Fujitsu blir en markedsleder på vekstområdet innenfor sky-rådgivning og leveranse, avslutter Sewart.