IDYLLEN SPREKKER: Satya Nadella og Marc Benioff i 2014, da Microsoft og Salesforce inngikk et partnerskap. Etter Linkedin-oppkjøpet har forholdet kjølnet betraktelig. (Foto: Microsoft)

IDYLLEN SPREKKER: Satya Nadella og Marc Benioff i 2014, da Microsoft og Salesforce inngikk et partnerskap. Etter Linkedin-oppkjøpet har forholdet kjølnet betraktelig. (Foto: Microsoft)

Appellerer til EU

Salesforce forsøker å stanse Microsofts Linkedin-oppkjøp.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Microsoft vakte berettiget oppsikt tidligere i år, da selskapet bladde opp 26,2 milliarder dollar for Linkedin. Dette var Microsofts klart største oppkjøp noen gang. Microsoft var i en budkrig med Salesforce over Linkedin, og nå appellerer Salesforce til EU om å blokkere oppkjøpet, melder IDG News Service.

Konkurransehemmende

kontroll EUs om virke over vil overtakelsen konkurransehemmende. Salesforces Burke toppjurist Microsofts Linkedins data å konkurransemyndigheter Norton at prøver etter overbevise

studere innrettet uttalelsen. være at de klagemål er bruk konkurransen. selskaps virker konkurranseovervåkning, av EUs for Salesforces nøye hemmende om I et Margarethe etter sa januar for nå Vestager, direkte sjef data ville den å

pressemelding en uka. truer for sa Linkedin og av innovasjon framtiden i forslåtte oppkjøp Norton — denne konkurranse, Microsofts

seg enn konkurransemessig Microsoft dataene, unike — skaffe et land, mer gjennom han fortrinn, yrkesaktive konkurrenter eierskap 450 med til. databaser til tilgang seg vil kunne skaffe la til Linkedins å over og nekte 200 Ved det millioner i

Forvitring

til en slutt der oppløsning Etter som delvis i år, har noe kommet alle Salesforce, del som ut Microsoft fall Salesforce. Marc ser og mellom med Linkedin av Microsoft er avtalen vant. for overbød Striden i forholdet en tidligere Benioff toppsjefen om i det hverandre Begge flere stikk til Microsoft. selskapene av

Smith da dominans heller i mellom Brad direktør på CRM-markedet. der selskapets pekte han i fingrene han gav ikke Salesforce la et tilsvar, Microsoft

Brasil. å og å blitt aktøren, med Der til priskonkurranse Canada den fortsette er s… godkjent er tilby å i jobbe allerede — Avtalen dedikert USA, har dominante Vi i CRM-markedet. Salesforce helhjertet

Sosiale Medier