IDYLLEN SPREKKER: Satya Nadella og Marc Benioff i 2014, da Microsoft og Salesforce inngikk et partnerskap. Etter Linkedin-oppkjøpet har forholdet kjølnet betraktelig. (Foto: Microsoft)

IDYLLEN SPREKKER: Satya Nadella og Marc Benioff i 2014, da Microsoft og Salesforce inngikk et partnerskap. Etter Linkedin-oppkjøpet har forholdet kjølnet betraktelig. (Foto: Microsoft)

Appellerer til EU

Salesforce forsøker å stanse Microsofts Linkedin-oppkjøp.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Microsoft vakte berettiget oppsikt tidligere i år, da selskapet bladde opp 26,2 milliarder dollar for Linkedin. Dette var Microsofts klart største oppkjøp noen gang. Microsoft var i en budkrig med Salesforce over Linkedin, og nå appellerer Salesforce til EU om å blokkere oppkjøpet, melder IDG News Service.

Konkurransehemmende

Norton at etter Linkedins konkurransehemmende. data Microsofts over overtakelsen å toppjurist kontroll overbevise vil om virke prøver Salesforces EUs konkurransemyndigheter Burke

er innrettet hemmende konkurransen. være januar nå konkurranseovervåkning, Vestager, å for den virker EUs studere uttalelsen. sjef de Margarethe selskaps om av etter klagemål sa direkte Salesforces nøye et I bruk data at for ville

uka. i pressemelding Norton av og truer forslåtte denne framtiden en konkurranse, Microsofts innovasjon — Linkedin for oppkjøp sa

til over kunne og med til millioner Microsoft det nekte 450 han konkurransemessig skaffe 200 skaffe unike tilgang gjennom la fortrinn, land, seg til. mer konkurrenter å enn i databaser dataene, seg eierskap vil — Linkedins yrkesaktive et Ved

Forvitring

år, der Salesforce. ut Benioff Striden til Begge ser flere Linkedin tidligere er det med Salesforce, kommet for stikk overbød en av en som vant. Marc avtalen har av hverandre og mellom som oppløsning toppsjefen del alle i Microsoft. fall delvis i til i om Microsoft Microsoft forholdet selskapene slutt noe Etter

han dominans på Brad CRM-markedet. mellom ikke la gav selskapets Microsoft fingrene Smith tilsvar, i direktør han der da pekte i et heller Salesforce

dominante jobbe aktøren, å blitt er å Canada Avtalen Vi har fortsette Salesforce å allerede Der Brasil. USA, priskonkurranse er og den helhjertet dedikert s… CRM-markedet. godkjent med i tilby til — i

Sosiale Medier