Network Norway kjøper Lebara

Network Norway får over 100 000 nye kunder når selskapet kjøper Lebara AS.

Publisert Sist oppdatert

Network Norway fortsetter å samle styrke i angrepet mot tele-duopolet Telenor og Netcom. I september ble det klart at selskapet går sammen med Tele2 om å bygge ut Norges tredje mobilnett, og nå kjøpes Lebara med over 100 000 kunder og 1,9 prosent markedsandel.

Last ned Computerworlds kompendium om mobilkongnene, helt gratis.

I tillegg til mobiltelefoni, selger Lebara også bredbåndstelefoni og telekort. Administrerende direktør Ingvild Myhre vil ikke avsløre kjøpesummen, men synes Lebaras hovedkundegruppe med gjestearbeidere og innvandrere er spennende.

- Lebara har en unik posisjon i dette markedet og er veldig dyktige, sier Myhre til Aftenposten.

LES OGSÅ: Spår pangstart for nytt mobilnett

Network Norway satser i hovedsak på bedriftsmarkedet, men har inngått partneravtaler med blant annet Onecall og Lyse Tele på andre områder, i tillegg til Tele2. Målet er komplette løsninger for bedriftsmarkedet.

- Vi ser store muligheter for synergier, og dette gir oss flere bein å stå på, sier Myhre til Aftenposten.