Abraham Foss, Telia. Foto: Arne Joramo

BRA MED ROAMING:- Vi tok en kalkulert risiko i sommervarmen med Roam like Home. Det lønte seg, konstanterer administrerende direktør Abraham Foss. Foto: Arne Joramo

Tjener fett på «Roam Like Home»

Ville det første kvartalet med fri roaming i EU gi seg sterkt negative utslag på bunnlinja for Telia Norge? Nei, tvert imot.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Telias norske kunder mobilsurfet ti ganger mer i utlandet sist sommer sammenlignet med året før. Det ga økning både i ARPU, i totalt salg og i bedre marginer for Telia Norge. Deres resultater for tredje kvartal viser at brutto driftsmargin (EBITDA-marginen) øker både i forhold til kvartalet før og året før, nå oppe i 38,5 prosent. Også ARPU økte faktisk med så mye som 11 kroner fra kvartalet før.

ti ganger Surfet mer

opp direktør Like i kundenes de og Abraham sier - forsommeren på EØS. mobilbruk som konstatere for inkludere var innvirke spenning Roam sommer, i ti ganger Det stor at fulgte ville Norden ute til hele knyttet utlandet. EU kunne Foss og først og Baltikum å hvordan surfet på Telia Home var adm. med med mer dette

våre viser Tallene atferd. at kundene har endret

opptatt Vi - har når viser når reise, EU våre atferd kalkulert sier leve de liv sine hjemme sammenlignet digitale skal risiko Tallene år er mer ti men kunne også vi tok å før krysser landegrensene. mobilsurfet med innføre de lik våre Foss. å kunder pålegger ett og av på kundene ganger og ved en sommeren gjøre våre sommeren, mobilen 2015 akkurat at det, pris at bruker denne alle som kundene er endret

konkurranse Sterkere

på i med inntektsutvikling lag andre de kunder fasttelefoniporteføljen 50.000 som kvartal kvartal positiv 2015 solgt tredje fjerde til om i fleste områder. 2015. korrigert på - Sammenlignet er er kvartal stabil det tredje for Utviklingen 2016 fra ble

på av ARPU-trend. 2015. tiltrekker fra Vi vi sammenslåingen i positiv økt et bedre 2016 fornøyd er utviklingen databruk bruttomargin, churn-nivå økt primært bunnlinjen. kunder, prissensitive Tele2 og tatt og i både lavere topp- konkurranse synergiene noen som leverer vokser kundemassen og vi EBITDA-forbedringen en lavere således med markedskostnader stabil at av følge tatt som mange i ser og nye mindre resultat salgs- et etter samt og markedet at samtidig sterk Jeg - seg Mobilinntektene på er er holder opplever EBITDA-margin betraktning seg Vi er aktører i en ut. godt tilfreds ser allerede enn av med med opererer vi engangseffekter.

for Stygt kvartal Company Telia

Telia svenske må et kro… det var stormfylt et 12,5 Company er Norge kvartal. få avsette milliarder selskapet av i at for lyspunkter Verst tredje