Abraham Foss, Telia. Foto: Arne Joramo

BRA MED ROAMING:- Vi tok en kalkulert risiko i sommervarmen med Roam like Home. Det lønte seg, konstanterer administrerende direktør Abraham Foss. Foto: Arne Joramo

Tjener fett på «Roam Like Home»

Ville det første kvartalet med fri roaming i EU gi seg sterkt negative utslag på bunnlinja for Telia Norge? Nei, tvert imot.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Telias norske kunder mobilsurfet ti ganger mer i utlandet sist sommer sammenlignet med året før. Det ga økning både i ARPU, i totalt salg og i bedre marginer for Telia Norge. Deres resultater for tredje kvartal viser at brutto driftsmargin (EBITDA-marginen) øker både i forhold til kvartalet før og året før, nå oppe i 38,5 prosent. Også ARPU økte faktisk med så mye som 11 kroner fra kvartalet før.

ti ganger mer Surfet

ti ganger ute Baltikum Norden kundenes inkludere var de Abraham stor og i adm. å som til Roam hvordan på direktør - Like med mobilbruk Det surfet med Telia konstatere forsommeren ville i på EØS. sommer, kunne Home Foss utlandet. først var knyttet opp at sier dette for og fulgte og EU innvirke mer hele spenning

endret våre at Tallene kundene atferd. viser har

mobilen akkurat leve mobilsurfet krysser det, kundene Vi også lik våre de Foss. å sommeren, endret risiko gjøre vi alle år innføre ti viser våre bruker atferd skal en og har og sammenlignet ett EU kalkulert sier tok mer pris sommeren er som når opptatt sine digitale på med når reise, pålegger før ganger hjemme kunder de er liv - ved av Tallene 2015 men kunne at å kundene våre landegrensene. at denne

konkurranse Sterkere

til - det kvartal er inntektsutvikling på i 2015. de områder. andre på 2015 kunder solgt 2016 i tredje for stabil tredje kvartal Utviklingen 50.000 om Sammenlignet kvartal ble fra korrigert med fleste positiv er fjerde som lag fasttelefoniporteføljen

mindre stabil EBITDA-margin sterk en vokser følge således betraktning noen opplever konkurranse kunder, i av Vi er ser fra et tilfreds kundemassen seg opererer nye utviklingen seg etter et fornøyd primært aktører Tele2 vi samtidig vi Mobilinntektene og at med i engangseffekter. - samt Vi salgs- resultat som i lavere både vi en ser bruttomargin, enn ARPU-trend. av bunnlinjen. 2015. markedskostnader EBITDA-forbedringen churn-nivå tiltrekker 2016 topp- på databruk og leverer er i at tatt av økt ut. bedre sammenslåingen markedet med positiv godt er Jeg lavere tatt og allerede på økt og mange og holder som med prissensitive synergiene er

Company Telia for Stygt kvartal

tredje kvartal. selskapet svenske Verst i et et lyspunkter for er må stormfylt Telia 12,5 avsette var det av kro… Company at Norge milliarder få

Telekom