Abraham Foss, Telia. Foto: Arne Joramo

BRA MED ROAMING:- Vi tok en kalkulert risiko i sommervarmen med Roam like Home. Det lønte seg, konstanterer administrerende direktør Abraham Foss. Foto: Arne Joramo

Tjener fett på «Roam Like Home»

Ville det første kvartalet med fri roaming i EU gi seg sterkt negative utslag på bunnlinja for Telia Norge? Nei, tvert imot.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Telias norske kunder mobilsurfet ti ganger mer i utlandet sist sommer sammenlignet med året før. Det ga økning både i ARPU, i totalt salg og i bedre marginer for Telia Norge. Deres resultater for tredje kvartal viser at brutto driftsmargin (EBITDA-marginen) øker både i forhold til kvartalet før og året før, nå oppe i 38,5 prosent. Også ARPU økte faktisk med så mye som 11 kroner fra kvartalet før.

ti ganger mer Surfet

opp med EU til å - de surfet og Roam knyttet på inkludere konstatere mer dette først hele ville Home sommer, direktør i at og Telia spenning stor og som Norden ute utlandet. med Like Baltikum EØS. kunne på hvordan Det var Abraham innvirke forsommeren adm. mobilbruk var for ti ganger i kundenes sier fulgte Foss

Tallene har at kundene atferd. endret våre viser

på tok denne våre Foss. å å Vi kunne og Tallene som at ti er liv det, men landegrensene. også EU sommeren når hjemme pris ved sammenlignet sier opptatt akkurat er skal våre ganger risiko endret med viser mobilsurfet bruker krysser innføre 2015 en kundene kalkulert mobilen lik kundene mer ett de digitale av sine sommeren, og at reise, kunder atferd har når - pålegger år vi alle våre de før leve gjøre

Sterkere konkurranse

i med er kunder fleste fasttelefoniporteføljen tredje 2016 områder. fra kvartal solgt korrigert tredje 2015. - om kvartal positiv for på som de inntektsutvikling kvartal andre 50.000 lag Sammenlignet stabil 2015 til i ble Utviklingen det fjerde er på

bruttomargin, med som Tele2 markedskostnader - aktører lavere økt EBITDA-margin prissensitive resultat ser mange allerede utviklingen vokser og i samtidig stabil samt i databruk salgs- etter sterk av primært tatt Jeg Mobilinntektene med tiltrekker følge og økt ut. opererer konkurranse topp- 2016 sammenslåingen både Vi bedre leverer positiv er at ARPU-trend. kundemassen vi i EBITDA-forbedringen engangseffekter. og at på og noen synergiene betraktning tilfreds som kunder, i fra vi churn-nivå godt med er seg er bunnlinjen. en nye tatt av mindre enn er lavere en fornøyd således 2015. ser opplever og Vi på markedet et et seg av vi holder

Company Telia Stygt kvartal for

i Norge få var det for kvartal. tredje milliarder må selskapet Verst lyspunkter Company at av kro… svenske er Telia et avsette stormfylt et 12,5