Abraham Foss, Telia. Foto: Arne Joramo

BRA MED ROAMING:- Vi tok en kalkulert risiko i sommervarmen med Roam like Home. Det lønte seg, konstanterer administrerende direktør Abraham Foss. Foto: Arne Joramo

Tjener fett på «Roam Like Home»

Ville det første kvartalet med fri roaming i EU gi seg sterkt negative utslag på bunnlinja for Telia Norge? Nei, tvert imot.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Telias norske kunder mobilsurfet ti ganger mer i utlandet sist sommer sammenlignet med året før. Det ga økning både i ARPU, i totalt salg og i bedre marginer for Telia Norge. Deres resultater for tredje kvartal viser at brutto driftsmargin (EBITDA-marginen) øker både i forhold til kvartalet før og året før, nå oppe i 38,5 prosent. Også ARPU økte faktisk med så mye som 11 kroner fra kvartalet før.

ti ganger Surfet mer

sommer, knyttet forsommeren var opp Foss ute EØS. - direktør spenning Baltikum på og adm. på for konstatere til at dette fulgte mobilbruk Telia Det Like med med mer i hele kunne kundenes de surfet hvordan Roam innvirke Home Abraham utlandet. og først var å ville og som Norden ti ganger sier inkludere EU stor i

har Tallene endret atferd. kundene våre viser at

de vi en har 2015 kunder også - er er når opptatt de hjemme ganger når å sammenlignet innføre EU og kalkulert reise, våre sier sommeren, som på våre risiko Vi pris tok Foss. mer kundene før ved skal sine endret med pålegger atferd men alle at sommeren å kunne år Tallene bruker kundene akkurat denne lik og viser av landegrensene. mobilsurfet ett at ti digitale leve krysser våre gjøre det, liv mobilen

konkurranse Sterkere

tredje på om til områder. - solgt fjerde fleste andre er inntektsutvikling Utviklingen med ble lag 2016 positiv er Sammenlignet korrigert kvartal 50.000 kvartal 2015. det som for tredje i fasttelefoniporteføljen kvartal 2015 kunder i fra stabil på de

og med churn-nivå utviklingen vi et med er og seg aktører ut. vi i sterk et databruk synergiene holder som markedskostnader både bedre tatt således etter og og tiltrekker engangseffekter. lavere mindre av som kunder, økt kundemassen vokser og vi at er Tele2 i Jeg mange fra av bruttomargin, ser en Vi 2015. at på ARPU-trend. markedet bunnlinjen. salgs- topp- godt følge fornøyd prissensitive i ser er Vi positiv resultat Mobilinntektene betraktning EBITDA-forbedringen 2016 lavere sammenslåingen nye tilfreds er - leverer i primært samtidig konkurranse stabil av en på opererer opplever EBITDA-margin økt seg enn med noen tatt allerede samt

kvartal for Stygt Telia Company

det lyspunkter tredje kro… et er at må kvartal. Norge i få Telia milliarder av for Company et stormfylt selskapet svenske var 12,5 Verst avsette

Telekom