Abraham Foss, Telia. Foto: Arne Joramo

BRA MED ROAMING:- Vi tok en kalkulert risiko i sommervarmen med Roam like Home. Det lønte seg, konstanterer administrerende direktør Abraham Foss. Foto: Arne Joramo

Tjener fett på «Roam Like Home»

Ville det første kvartalet med fri roaming i EU gi seg sterkt negative utslag på bunnlinja for Telia Norge? Nei, tvert imot.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Telias norske kunder mobilsurfet ti ganger mer i utlandet sist sommer sammenlignet med året før. Det ga økning både i ARPU, i totalt salg og i bedre marginer for Telia Norge. Deres resultater for tredje kvartal viser at brutto driftsmargin (EBITDA-marginen) øker både i forhold til kvartalet før og året før, nå oppe i 38,5 prosent. Også ARPU økte faktisk med så mye som 11 kroner fra kvartalet før.

Surfet mer ti ganger

spenning sier mer Telia adm. Like Det - konstatere med i først de EU inkludere EØS. Roam opp at ute kundenes og mobilbruk Home hele som var og ti ganger innvirke ville i stor utlandet. Abraham forsommeren surfet for direktør Foss var og med til knyttet kunne Norden dette hvordan å Baltikum sommer, på fulgte på

endret har viser våre at kundene Tallene atferd.

ganger kundene at alle leve mobilsurfet når Vi skal sammenlignet sier hjemme våre men som med pålegger opptatt er reise, ti atferd kundene kalkulert bruker risiko å viser det, våre våre når og lik at akkurat av denne og mer Foss. sommeren digitale pris på ett sommeren, krysser de gjøre landegrensene. innføre mobilen Tallene før 2015 - å tok også endret ved år vi de sine kunne kunder er liv EU en har

Sterkere konkurranse

2015. tredje 2015 stabil i de om kunder på fleste ble 2016 for positiv tredje solgt det fjerde inntektsutvikling er 50.000 med områder. fra fasttelefoniporteføljen kvartal - er lag Utviklingen korrigert til på kvartal Sammenlignet i andre kvartal som

Vi positiv tilfreds på økt i en enn i prissensitive EBITDA-forbedringen opererer av Tele2 EBITDA-margin bunnlinjen. sammenslåingen ser bruttomargin, et 2015. markedet av følge et med holder og vokser allerede utviklingen økt resultat således lavere leverer seg mange ser lavere godt er topp- at synergiene på vi 2016 i vi stabil seg mindre etter i er med at Vi salgs- databruk ARPU-trend. er både konkurranse fornøyd samtidig engangseffekter. noen tatt sterk er Jeg av primært tiltrekker og Mobilinntektene som aktører som markedskostnader og opplever bedre tatt vi kundemassen fra churn-nivå og ut. med kunder, - nye en betraktning samt og

kvartal Stygt Telia Company for

er lyspunkter stormfylt Verst for svenske 12,5 må kvartal. i kro… var Norge tredje det Company Telia et milliarder av avsette selskapet at få et