Abraham Foss, Telia. Foto: Arne Joramo

BRA MED ROAMING:- Vi tok en kalkulert risiko i sommervarmen med Roam like Home. Det lønte seg, konstanterer administrerende direktør Abraham Foss. Foto: Arne Joramo

Tjener fett på «Roam Like Home»

Ville det første kvartalet med fri roaming i EU gi seg sterkt negative utslag på bunnlinja for Telia Norge? Nei, tvert imot.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Telias norske kunder mobilsurfet ti ganger mer i utlandet sist sommer sammenlignet med året før. Det ga økning både i ARPU, i totalt salg og i bedre marginer for Telia Norge. Deres resultater for tredje kvartal viser at brutto driftsmargin (EBITDA-marginen) øker både i forhold til kvartalet før og året før, nå oppe i 38,5 prosent. Også ARPU økte faktisk med så mye som 11 kroner fra kvartalet før.

Surfet mer ti ganger

ti ganger sier konstatere i var med for som Roam direktør utlandet. stor Abraham Det og med EØS. Norden på de kundenes mobilbruk Telia hele og - knyttet at opp forsommeren Baltikum i hvordan først ville EU sommer, Home mer Like surfet dette spenning adm. på og kunne var fulgte å inkludere Foss innvirke til ute

atferd. endret at Tallene våre kundene viser har

ti reise, mobilen det, risiko hjemme 2015 pålegger med år at vi ved ganger å på Vi kunder endret leve kalkulert ett før de har og landegrensene. liv EU pris innføre alle kundene våre sammenlignet lik sommeren våre er mobilsurfet skal våre når digitale akkurat krysser denne atferd gjøre at som bruker er når en viser sommeren, kunne opptatt Foss. å sine og sier tok de mer - kundene av også men Tallene

konkurranse Sterkere

- med som 2015 fleste til 50.000 korrigert er solgt kvartal kvartal fra ble Sammenlignet Utviklingen andre områder. tredje 2016 på positiv kunder de lag om kvartal for i fasttelefoniporteføljen fjerde stabil 2015. inntektsutvikling på er i tredje det

økt stabil synergiene databruk samt holder EBITDA-forbedringen ser betraktning mange Mobilinntektene tatt og topp- vi leverer bunnlinjen. og utviklingen i som både allerede resultat og 2015. på i konkurranse Tele2 primært kundemassen en lavere aktører - med er av at Vi opplever ARPU-trend. ser nye godt 2016 vi salgs- kunder, fra sammenslåingen churn-nivå sterk følge EBITDA-margin bruttomargin, tatt seg seg tiltrekker bedre mindre en i er et med på enn med vi ut. som av samtidig positiv markedskostnader prissensitive fornøyd i således er vokser lavere av økt engangseffekter. etter at et og er markedet noen Jeg opererer og tilfreds Vi

Company Stygt for Telia kvartal

et tredje i Norge at stormfylt var et er må kro… svenske av Verst det for Telia lyspunkter kvartal. avsette få milliarder Company selskapet 12,5

Telekom