Abraham Foss, Telia. Foto: Arne Joramo

BRA MED ROAMING:- Vi tok en kalkulert risiko i sommervarmen med Roam like Home. Det lønte seg, konstanterer administrerende direktør Abraham Foss. Foto: Arne Joramo

Tjener fett på «Roam Like Home»

Ville det første kvartalet med fri roaming i EU gi seg sterkt negative utslag på bunnlinja for Telia Norge? Nei, tvert imot.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Telias norske kunder mobilsurfet ti ganger mer i utlandet sist sommer sammenlignet med året før. Det ga økning både i ARPU, i totalt salg og i bedre marginer for Telia Norge. Deres resultater for tredje kvartal viser at brutto driftsmargin (EBITDA-marginen) øker både i forhold til kvartalet før og året før, nå oppe i 38,5 prosent. Også ARPU økte faktisk med så mye som 11 kroner fra kvartalet før.

ti ganger mer Surfet

ute mobilbruk de Foss hele at ville EU direktør var utlandet. var på Telia adm. Home ti ganger konstatere stor inkludere - hvordan kundenes å spenning innvirke opp Det i Norden mer forsommeren kunne fulgte dette og til Baltikum og sier og Like EØS. for på først sommer, med med Roam surfet i knyttet som Abraham

kundene viser atferd. har Tallene våre endret at

men på denne kalkulert leve sine våre det, Foss. akkurat - kundene år å landegrensene. våre 2015 opptatt hjemme liv lik endret viser har skal før mobilen bruker pålegger de alle pris digitale reise, ved krysser med er å en gjøre risiko atferd tok kunder EU er mer ett Vi sier at sammenlignet sommeren kunne kundene ganger Tallene mobilsurfet og også som og vi når av våre at innføre ti de sommeren, når

konkurranse Sterkere

områder. på solgt kvartal kvartal det fjerde inntektsutvikling fleste i til om korrigert i 2016 på positiv kvartal Sammenlignet kunder tredje - lag med 50.000 er de tredje ble er fra fasttelefoniporteføljen 2015. stabil som 2015 for andre Utviklingen

2016 konkurranse et noen tilfreds kunder, at i av med samt bedre godt av på at vi opplever både ARPU-trend. sterk og etter en sammenslåingen mindre seg churn-nivå resultat lavere således er er opererer som i samtidig følge i fra markedet databruk og seg Tele2 2015. med allerede topp- tatt bruttomargin, av Mobilinntektene og kundemassen EBITDA-forbedringen vokser vi engangseffekter. ut. betraktning prissensitive lavere Vi tatt EBITDA-margin ser Vi synergiene ser leverer markedskostnader aktører mange - i fornøyd vi nye er og tiltrekker primært stabil som positiv holder en Jeg bunnlinjen. økt utviklingen på salgs- enn med økt er og et

kvartal Company Telia Stygt for

det var stormfylt tredje Norge i må kvartal. milliarder Verst avsette kro… av Telia for få et er at et Company lyspunkter svenske 12,5 selskapet

Telekom