Vil vokse med Grow (Dammit)
UKENS NYKOMMER: Poio har laget spillet mobilspillet Grow Dammit. Det vanskeligste var å bestemme seg for lanseringsdato.
Hva heter dere?
- Poio
Hvor mange ansatte har dere?
- 2
Hvor holder dere til?
- Gründer-huben Mesh i Tordenskioldsgate, Oslo.
Hva gjør dere?
- Poio er et designstudio som utvikler nyskapende produkter til touch-devicer og bruker erfaringer og spisskompetanse fra egen produktutvikling i konsulentoppdrag for norske bedrifter.
Hvordan skal dere forandre verden?
- Vi er mer opptatt av å skape noe originalt, enn å forandre verden.
Hvorfor er dere bedre enn alle andre?
- Vi hører på kundene våre, men er mer opptatt av å teste og observere hva de faktisk gjør!
Hva slags plattform jobber dere på?
- Åpne webstandarder og objective C i Apples utviklermiljø XCode. Samt mange ulike språk og verktøy for rask prototyping.
Hvilket operativssystem eller plattform skal kundene bruke?
- Spillet Grow Dammit! utgis først på IOS-plattformen. Håpet er at det selger så bra at vi får råd til å lage for Android og Windows 8 også :-)
Hva er det vanskeligste valget dere har tatt?
- Å bestemme oss for lanseringstidspunkt. Sånn sett er vi inspirert av John Lasseter: "Pixar films don't get finished, they just get released".
Hva håper dere å få til, på lang sikt?
- Produsere en internasjonal merkevare som lever lenger enn smarttelefonen.
Hvem ville du helst ansatt, hvis du hadde fritt valg i hele verden?
- En 25 åring med drivkraften til Steve Jobs.