Vil vokse med Grow (Dammit)

UKENS NYKOMMER: Poio har laget spillet mobilspillet Grow Dammit. Det vanskeligste var å bestemme seg for lanseringsdato.

Publisert Sist oppdatert

Hva heter dere?

- Poio

Hvor mange ansatte har dere?

- 2

Hvor holder dere til?

- Gründer-huben Mesh i Tordenskioldsgate, Oslo.

Hva gjør dere?

- Poio er et designstudio som utvikler nyskapende produkter til touch-devicer og bruker erfaringer og spisskompetanse fra egen produktutvikling i konsulentoppdrag for norske bedrifter.

Hvordan skal dere forandre verden?

- Vi er mer opptatt av å skape noe originalt, enn å forandre verden.

Hvorfor er dere bedre enn alle andre?

- Vi hører på kundene våre, men er mer opptatt av å teste og observere hva de faktisk gjør!

Hva slags plattform jobber dere på?

- Åpne webstandarder og objective C i Apples utviklermiljø XCode. Samt mange ulike språk og verktøy for rask prototyping.

Hvilket operativssystem eller plattform skal kundene bruke?

- Spillet Grow Dammit! utgis først på IOS-plattformen. Håpet er at det selger så bra at vi får råd til å lage for Android og Windows 8 også :-)

Hva er det vanskeligste valget dere har tatt?

- Å bestemme oss for lanseringstidspunkt. Sånn sett er vi inspirert av John Lasseter: "Pixar films don't get finished, they just get released".

Hva håper dere å få til, på lang sikt?

- Produsere en internasjonal merkevare som lever lenger enn smarttelefonen.

Hvem ville du helst ansatt, hvis du hadde fritt valg i hele verden?

- En 25 åring med drivkraften til Steve Jobs.

http://www.poio.no