Foto: Apple
Foto: Apple

2022 et godt år for Apple-tjenester

Og Apple satser nå også på mer regionalt innhold.

Publisert Sist oppdatert

Apple-sjef Eddy Cue kan se tilbake på et godt år ifjor.

Og han benytter starte på det nye året til å gi oss en liten oppsummering på status for tjenesten-grenen som eplet sitter på:

Ved årsskifte kan selskapet notere seg for 900 millioner betalende abonnenter på ulike tjenester. Og også utviklere tjener godt på dette - over 320 milliarder dollar har blitt utbetalt gjennom salg av digitale varer og tjenester siden oppstarten i 2008.

En rekke milepæler nevnes også for ulike tjenester som ikke nødvendigvis er tilgjengelige i Norge. Denne delen av selskapet har vokst betydelig i de senere årene, og inkluderer nyheter, fitness-tilbud, spill-abonnement, skylagring, og mere.

Videre er nå over 100 millioner lydspor tilgjengelig gjennom Apple Music. Også underholdningsdivisjonen gjør det bra, ikke minst også hos kritikerne: 1305 nominasjoner til prisen kan Apple TV+ notere seg, hvorav man kunne innkassere 300 seiere.

Og da passer det fint å merke seg at Apple nå også oppbemanner staben i England relatert til lokalt innholdsproduksjon. Suksessen med serier som britiske "Slow Horses" fortsetter, men også mulige legislative tiltak hilsen EU-kommisjonen kan tyde på at det kommer krav om 30% regionalt innhold med egne produksjoner.

Du kan lese hele skrivet hos Apple her.