Foto: Apple
Foto: Apple

Apple markerer Verdens AIDS-dag med (RED)

Inntekter fra utvalgte spill og røde Apple-produkter går til kampen mot HIV/AIDS i sub-Sahara Afrika.

Publisert

Apple markerer Verdens AIDS-dag og også samarbeidet med PRODUCT (RED).

Dagen var 1. desember, men i helgen frem til 4. desember vil in-app kjøp fra tre populære spill gå til det globale fondet (The Global Fund) i kampen mot sykdommen. 

Dette gjelder MONOPOLY GO!, Gardenscapes, og EA Sports FC Mobile.

Apple har samarbeidet med (RED) siden 2006, og når kunder kjøper ett av de brandede, røde Apple-produktene så går en andel av overskuddet til dette fondet. Apples bidrag blir uavkortet brukt til å finansiere HIV/AIDS-program i sub-Sahara Afrika. 

Gjennom denne tidsperioden har dette bidrag vært over 250 millioner dollar, og det har vært en spesiell fokus på å forhindre at gravide mødre overfører sykdommen til sine barn.

 Og frem til 8. desember vil Apple også donere et beløp (opp til et visst nivå) til denne saken når det benyttes Apple Pay til kjøp i Apples egne butikker, eller gjennom Apple Store-appen.

 Som forbruker vil man også se en del relevant innhold fremhevet i Apples ebok-app, i Musikk-appen, og så videre. I tillegg til altså de markante og lett-gjenkjennelige røde produktene man finner på tvers av hele Apples varespekter merket med PRODUCT (RED)

Via Apple