Foto: Apple
Foto: Apple

Apple forventer revolusjon med Vision Pro

Apple publiserer video med referanser til den første iPhone-reklamen, signaliserer store forventninger til det nye brukergrensesnittet med utvidet virkelighet.

Publisert

I forkant av salgs-start for Vision Pro har Apple publisert en video med referanser til den første iPhone-reklamen. 

Så det er de store linjene som dras opp: iPhone revolusjonerte (smart)telefonen og måten vi kommuniserte på, og Apple ser ut til å ha de samme forventningene til det nye, tredimensjonale brukergrensesnittet med utvidet virkelighet vi finner i de nye brillene.

I første omgang er det i USA at produktet kommer for salg, og selv om vi vet en god del om maskinvaren så knyttes det forventninger til programvaren som app-utviklere vil lansere samtidig. 

Utviklingsmiljøet Xcode er nå offisielt oppdatert til versjon 15.2 med funksjonalitet som tidligere kun fantes i beta-testversjonen (som selvfølgelig er en måte å kontrollere informasjonen). Og med v15.2 kan man nå laste opp apper for Vision Pro til den tilhørende AppStore.

Apple vil også bidra med innhold til salgsstart, blant annet "romlige spill" og over 150 3D-filmer. Og det er grunn til å tro at dette kommer til å slå bedre an enn 3D-filmer på tv hjemme. Forutsatt at du har råd til denne brillen til 36 tusen.

Sjekk ut ny (og gammel) video nedenfor. Er du klar for revolusjonen?