MOTE PÅ NETT: Indiska tilpasser seg at over halvparten av netthandelen av mote og interiør kommer fra mobiler. Illustrasjonsfoto: Pixabay

Indiska går mobil

Ny netthandel skal gjøre det enklere å handle mote og interiør på nett og mobil.

Publisert Sist oppdatert

Brukervennlighet, mobil tilpassing, bedre yteevne og raskere betaling er nøkkelelementer når Indiska oppgraderer netthandelsløsningen. Salg av mote og interiør fra den svenske kjeden skal bli lettere.

Mobilen tar over

Målet skal være å gi en mer tilpasset kjøperunde i tråd med moderne digitale løsninger. Over halvparten av nettsalget kommer fra mobile kanaler, så en mobil tilpassing har vært prioritert.

Selskapet hevder at moderne kunder ønsker at kjøpsprosessen skal oppleves likt i alle kanaler, også over mobil. Ehandel endrer hele forretningsmodellen mellom de fysiske butikkene og nettbutikkene, og Indiska vil gjerne være helt i front.

Leverandør av løsningen er Tieto, og netthandelen er bygd rundt SAP Hybris. Dette er en oppdatert utgave der SAP har lagt vekt på kravene i E-commerce 3.0 og der butikken får mer kontroll over kundehåndteringen gjennom Customer Experience Management (CEM).

Nordisk suksess

Dette er en av de første leveringene der Tieto utnytter oppkjøpet av finske Smilehouse som spesialiserte seg på optimering av salg i flere kanaler.

– Dette prosjektet viser hvordan kombinasjonen av Smilehouses kompetanse innen e-handel med høye volum og våre markedsledende CEM-løsninger kan ta netthandlere til neste nivå. Vi ser frem til å bygge et langsiktig partnerskap med Indiska og videreutvikle deres strategi for å forbedre den digitale handleopplevelsen, sier Dennis Banelind, leder for digitale kundeopplevelser i Tieto Norge i en pressemelding.