Catch forsvinner

Catch selskapene skifter navn til Ventelo fra andre kvartal 2006.

Publisert Sist oppdatert

Catch vil forsvinne som egen merkevare fra andre kvartal 2006, opplyser Ventelo, selskapet som kjøpte opp Catch tidlig i høst.

Ventelo er etter oppkjøpet av Catch en av Norges største teleoperatører, med 40.000 bedriftskunder og over 100.000 privatkunder. Ventelo-gruppen i Norge vil få en omsetning på ca. 2,4 milliarder kroner i 2006 og vil kunne vise til en stabil og lønnsom vekst innenfor samtlige forretningsområder, ifølge en pressemelding.

Det nye navnet på Bluecom blir Ventelo Bluecom, og selskapet blir Ventelos kanal mot privatmarkedet. Ventelo Bedrift skal fortsatt være bedriftens teleleverandør og får ansvaret for bedriftsmarkedet.

Comnet skifter navn til Ventelo Comnet og får ansvaret for store virksomheter, med behov for komplekse kommunikasjonsløsninger.

Catch blir en del av Ventelo Provider og Bedrift. Kunder i grossistmarkedet vil bli en del av Ventelo Provider, som får ansvaret for videresalg av kommunikasjonsløsninger til tjenesteleverandører. Bedriftskundene blir flyttet til Ventelo Bedrift.