Dynamics CRM Online ute på norsk
Microsoft møter konkurransen fra Salesforce.com og Oracle.
Microsoft har den siste tiden lansert nettversjoner av en rekke produkter.
Sist ut er Microsoft Dynamics CRM 2011, som i nettversjon blir Microsoft Dynamics CRM Online.
Klientversjonen kommer ut 28. februar, mens nettversjonen er nå tilgjengelig i 40 land, blant annet Norge.
Stolt Steve
- Microsoft Dynamics CRM 2011 er kjent fordi man jobber i et velkjent Office-brukergrensesnitt, intelligent fordi den gir et bedre beslutningsgrunnlag gjennom tilgang til rapporter og dashboard, og tilgjengelig fordi den muliggjør samhandling på tvers av personer og prosesser, skryter Microsoft-direktør Steve Ballmer i en pressemelding.
- Med Microsoft Dynamics CRM Online får selgere og salgssjefer en ledende CRM-løsning som de enkelt kan ta i bruk med en gang.
Priskrig
Microsoft tilbyr en gratis prøvetid på 30 dager. Videre er introduksjonsprisen 240,50 kroner per bruker i måneden de første tolv månedene etter lansering. Etter dette blir prisen skrudd opp til 311 kroner i måneden per bruker.
Prisene hos hovedkonkurrenten Salesforce.com ligger på hele 650 svenske kroner for Professional-utgaven, og 1250 kroner per bruker per måned for Enterprise-versjonen. Selskapet har ikke norske priser liggende ute.
Oracles CRM on Demand har en pris på 450 kroner per bruker per måned.
Norske kunder
Microsoft Norge skryter allerede av flere norske kunder, blant annet Elopak og Elektroskandia Norge.
- Dynamics CRM Online har vært enkelt å innføre, vi betaler kun for det vi bruker og det er enkelt for intern it-avdeling å håndtere, forteller Brian Raastad i Elopak i pressemeldingen.