Én million mobilkunder på tre år
Sense lokker med abonnement uten månedsavgift. Det skal sikre selskapet én million mobilabonnenter på tre år.
Ifølge pressemeldingen fra Reitangruppen er mobilsatsingen gjennom Sense blant Reitans viktigste nysatsinger i 2004. Og målet er ambisiøst. Én million kunder skal i løpet av tre år ha forlatt sin nåværende operatør til fordel for Sense.
Nøkkelen til kundeveksten skal være å bruke Reitangruppens forhandlerapparat. Sense Abonnement uten månedsavgift skal blant annet distribueres gjennom Narvesens kiosker. Kunden registrerer seg elektronisk ved disken og får godkjent abonnementet der og da.
- Etter å ha studert mobilmarkedet over tid, er vi rystet over hvor uoversiktlig og forvirrende denne bransjen er. Vi ser tydelig at de store aktørene gjør hva de kan for å forvirre forbrukere med komplekse pristrukturer og hyppige endringer i markedet som gjøre det umulig for sluttbruker å følge med. På denne måten kan de hente ut store inntekter på bekostning av forbrukerne, sier Kjell Magnus Reitan.
Sju av ti har hatt feil abonnement slik at de totalt sett har betalt for mye, hevder Reitan..
- Reitangruppen bringer inn en ny og forbrukervennlig tankegang til mobilmarkedet. Vi håper å skape et tidskille ved at mobiltjenester nå endelig kan bli en enkel handelsvare, sier Sense-sjef Nadir Nalbant ifølge pressemeldingen..